عیسی پایین محلی در مصاحبه با گلستان24:

عملکرد آقای طاهری در مجلس نهم، عملکرد قابل دفاعی است و اینجانب بر خود وظیفه می دانم با توجه به شناخت دقیق از عملکرد ایشان، از تمام ظرفیت های خود برای راهیابی ایشان به مجلس دهم تلاش کنم

عملکرد سید علی طاهری در مجلس نهم قابل دفاع است/ برخود وظیفه می دانم برای رسیدن ایشان به مجلس تلاش کنم

عیسی پایین محلی، مدیر سابق آموزش و پرورش استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، از زندگی سیاسی مرحوم آیت الله طاهری گرگانی و نفوذ وی در میان مردم و مخصوصأ جوانان استان می گوید.

وی همچنین درباره عملکرد فرزند خلف این بزرگوار، حجت الاسلام سید علی طاهری در مجلس نهم توضیحاتی می دهد که در زیر می خوانیم:

 

 

« یکی از مهمترین تحولات سیاسی دهه 50، بازگشت حضرت آیت الله طاهری از تبعید در نجف اشرف و استقرار در گرگان بود، ایشان بعد از حضور در گرگان، امامت مسجد آذربایجانی های این شهر را بر عهده گرفتند و مدتی بعد هم حوزه علمیه امام صادق (ع) را تاسیس نموده و به ترویج مسائل دینی، فرهنگی و سیاسی پرداختند.

یکی از اقدامات خوب و تاثیر گذار مرحوم آیت الله طاهری، برگزاری کلاس و سخنرانی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی بود. که علی رغم سخت گیری ها و مزاحمت های رژیم پهلوی، تاثیرات بسیار خوب و قابل توجهی را در میان دانشجویان گذاشت.

عیسی پایین محلی طاهری

 

آیت الله طاهری که خود حافظ قرآن بود، علاوه بر تدریس مباحثی چون توحید و عدل الهی که با اصطلاحات فلسفی همراه بود، جلساتی به عنوان سخنرانی و پاسخ به سوالات در دانشگاه داشت و توانست ارتباط خوبی بین خود و دانشجویان برقرار نماید. کم کم دانشجویان با افکار و اعتقادات ایشان بخصوص در مسائل سیاسی آشنا شدند و رفت و آمد هایی هم با مدرسه ایشان برقرار نمودند. تا جایی این ارتباط پیش رفت که با مخالفت دستگاه حاکمه، جلسات سیاسی مذهبی را در دانشگاه ممنوع اعلام نمودند.

حضرت آیت الله طاهری تلاش بسیاری را در جهت جا انداختن مرجعیت دینی پس از فوت آیت الله بروجردی انجام دادند و نقش بسزایی در بیداری نسل های زمان خود و آینده در استان گلستان داشتند. هرگز تبلیغ و رسالت خود را در جهت ارزش های دینی فراموش نکردند.

ایشان الهی، ولایی و مردمی زندگی کرد و با این اعتقاد هم رحلت فرمودند. راه او راه حق و راه عام بود. او در اعتقادات و تصمیمات خود بسیار مصمم و محکم و در زندگی بسیار قانع بود. هرگز خود و خدای خود را فراموش نکرد. دنیا گریز بودو هرگز فریب دنیا و زرق و برق های آن را نخورد. او خورشید زنده انقلاب و پدر شهید بود و تا لحظه هجرت از این دنیا فقط و فقط به خدا دل بست و از او خوف داشت و لا غیر.

در هر صورت نقش و تاثیر آیت الله طاهری به عنوان جنبش  اسلامی و دفاع از ولایت فقیه، در تاریخ سیاسی شهرستان گرگان ،  استان گلستان و در کشور انکار ناپذیر است. وی لحظه ای از تلاش و پویایی فروگذاری نکرد.

 

عملکرد حجت الاسلام والمسلمین، دکتر سید علی طاهری را می توان از چند منظر مورد بررسی قرار داد. اول جایگاه شرح وظایف قانونی یک نماینده متعهد که از این منظر، آقای طاهری یکی از بهترین، قوی ترین و متعهد ترین نمایندگان مجلس نهم بود. چرا که تمام تلاش خود را در باب قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون با توجه به وسع خود انجام داد. او تمام تلاش خود را معطوف قوانینی نمود که بتواند فقر، بی ایمانی، تبعیض و بی عدالتی را ریشه کن کند. اما باید توجه داشت که رسیدن به این هدف، مستلزم آن است که هر یک از مسئولین بر حسب مراتب مسئولیت خود، لحظه ای از مجاهدت و تلاش باز نایستند و هیچ تهدیدی را مانع کار خود ندانسته و با هیچ وسوسه ای تسلیم نشوند. این حقیقت اهمیت کار نمایندگان منتخب ملت و قوه مجریه را بیشتر هویدا می سازد.

 

عیسی پایین محلی طاهری

 

از منظر دیگر مطالبات مردمی است که بیشتر این بخش از کار به چشم می آید. متاسفانه در سال های اخیر جایگاه مجلس با قوه مجریه عوض شده است. یعنی نمایندگان قول هایی به مردم می دهند که در حوزه اجراست و ربطی به شرح قانونی آن ها ندارد. بسیاری از نمایندگان نمیتوانند به قول های خود عمل کنند و مردم به آن ها بی اعتماد می شوند. متاسفانه این بی اعتمادی به نظام هم سرایت می کند.

جناب آقای طاهری  از آنجایی که قول اجرایی به مردم ندادند با کمال بی انصافی به عنوان نماینده ضعیف و ناکارآمد مورد تخریب قرار می گیرند. هرچند که ایشان مطالبات مردمی را با تلاش و جدیت مورد پیگیری قرار داده اند، اما شکست نفسی نموده و خیلی آن را رسانه ای نکرده اند.

 

عیسی پایین محلی طاهری

 

بنابر این عملکرد آقای طاهری در مجلس نهم، عملکرد قابل دفاعی است و اینجانب بر خود وظیفه می دانم با توجه به شناخت دقیق از عملکرد ایشان، از تمام ظرفیت های خود برای راهیابی ایشان به مجلس دهم تلاش کنم و از همه مردم شریف گرگان و آق قلا استدعا دارم با بررسی دقیق، فریب اشخاص معلوم الحال و تفرقه افکن را نخورده و بهترین تصمیم که همان انتخاب آیت الله طاهری است را سرلوحه کار خود قرار دهند که انشاالله مرضی خداوند متعال قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار