مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزبرداری استان گلستان گفت: تغییر اقلیم و خشکسالی،جنگل‌های استان گلستان را تهدید می‌کند و بخشی از جنگل‌های استان را نابود کرده است.

تغییر اقلیم و خشکسالی، جنگل‌های گلستان را تهدید می‌کند

به گزارش گلستان 24، قزلسفلو،ظهر امروز در همایش روز جهانی بیابان زدایی اظهار داشت: هم‌اکنون در استان گلستان شاهد کاهش 20 تا 25 درصدی بارش‌ها و 80 درصدی روان آب‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه تغییر اقلیم سبب شده بخشی از جنگل‌های استان گلستان را از دست بدهیم، افزود: در 5 سال گذشته میزان فعالیت انسانی به گاز کربنیک 2 برابر شده که گاز کربنیک اثر سوء در تخریب پوشش گیاهی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزبرداری استان گلستان تصریح کرد: کم‌توجهی و بی‌توجهی به قواعد زمین شرایطی را به وجود آورده که ما را با چالش‌های جدی مواجه کرده و مهم‌ترین تاثیر بر محیط زیست، فعالیت نیروی انسانی است.

وی افزود: کشور در موقعیت خشک و نیمه خشک قرار گرفته و با توجه به توپوگرافی از منابع رطوبتی دور هستیم و اثر موانع توپوگرافی رشته کوه البرز و زاگراس نقش تعدیلی برای استان دارد.

به گفته قزلسفلو، 18 استان کشور امروز درگیر موضوع ریزگردها شده‌اند و ما باید محیط زیستی خوبی داشته باشیم تا بتوانیم فعالیت خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب در کشور ما، 11 هزار مترمکعب در شبانه‌روز است، تاکید کرد: تخریب پوشش گیاهی،فعالیت انسانی، اثرات تغییر اقلیم سبب  تشدید بیان‌زدایی می‌شود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار