گلستان24 گزارش می دهد؛

پارک ملی گلستان یکی از نقاط دیدنی و گردشگری است اما به دلیل عدم توجه گردشگران و مسوولین جنگل پوشیده از زباله شده که موجب آلودگی محیط زیست شده است.

تراژدی غم انگیز پارک ملی گلستان+تصاویر

به گزارش گلستان 24، پارک ملی گلستان به مساحت 91.895 هکتار که در منتهی‌الیه جنگل‌های خزری یا هیرکانی واقع است، از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی و نخستین پارک ثبت شده ایران در فهرست جهانی یونسکو به‌عنوان ذخیره‌گاه زیستکره در شمال شرق ایران واقع شده است. این پارک 06/0 درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد و 20 درصد گونه‌ها، 45 درصد جنس‌ها و 65 درصد تیره‌های گیاهی ایران در داخل آن قرار دارند. این پارک همچنین از ویژگی‌های منحصر به فرد و گونه‌های شاخصی مانند زعفران آلمه انجیلی و ... برخوردار است و در این پارک تنوع زیستی گسترده از جمله گونه‌های مختلف جانوری همچون مرال، شوکا، قوچ و میش، عریال، کل و بز، پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، روباه و پرندگانی همچون هما یا کرکس ریش‌دار، دال، عقاب طلایی، دلیجه، سارگپه، کبک، تیهو، قرقاول، باقرقره و ... زیست می‌کنند.

اما ظاهرا این پارک ملی مورد بی توجهی مسئولان و گردشگران واقع شده است.جنگلی که به لحاظ موقعیت و دسترسی سر راه هزاران مسافر و زائر قرار دارد.

 به راستی چرا باید جنگلی که عنوان «ملی» را یدک میکشد. این چهره کثیف را به خود بگیرد؟؟!!

 

پارک ملی گلستان2

 

پارک ملی گلستان3

 

پارک ملی گلستان4

 

پارک ملی گلستان5

 

پارک ملی گلستان6

 

پارک ملی گلستان7

 

پارک ملی گلستان8

 

پارک ملی گلستان9

 

پارک ملی گلستان10

 

ارسال نظر

آخرین اخبار