سرپرست اداره کل منابع طبیعی گلستان گلستان در جلسه امروز مسئولان قضایی و منابع طبیعی استان که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد گفت: مهم ترین حامی منابع طبیعی برای حفظ اراضی ملی و کمک به بازگرداندن این اراضی به بیت المال در استان دادگشتری است و خوشبختانه با کمک دستگاه قضا بسیاری از مشکل پرونده هایی که گره های کور داشتند حل شد.

با کمک دادگستری گلستان دست کم 800 هکتار از مراتع استان امسال خلع ید شد

به گزارش گلستان 24، سرپرست اداره کل منابع طبیعی گلستان گلستان در جلسه امروز مسئولان قضایی و منابع طبیعی استان که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد گفت: مهم ترین حامی منابع طبیعی برای حفظ اراضی ملی و کمک به بازگرداندن این اراضی به بیت المال در استان دادگشتری است و  خوشبختانه با کمک دستگاه قضا بسیاری از مشکل پرونده هایی که گره های کور داشتند حل شد.

لطفی افزود: فقط در شهرستان گنبدکاووس امسال نزدیک به 800 هکتار مرتع با حکم دادگاه  از دست متجاوزان خارج و به منابع طبیعی بازگردانده شد .

وی ادامه داد: با حمایت های دادگستری و اداره ثبت به زودی جشن پایان کار کاداستر  اراضی ملی استان را برگزار می کنیم و با این کار بزرگ راه بر دست اندازی های آینده به اراضی ملی استان بسته می شود.

لطفی از اجرای طرح های آبخیزداری در  صدهزار هکتار از مناطق نیازمند این طرح ها اجرا شد .

وی اجرای طرح بیابان زدایی در 16 هزار و 500 هکتار از مراتع استان با کمک بهره برداران و آغاز طرح بوته کاری 4 هزار هکتاری در نوار شمالی استان و تولید 600 هزار اصله نهال ردای زراعت چوب  را از دیگر اقدامات منابع طبیعی استان برشمرد.

در مراسم امروز از 7 نفر از قضات محاکم استان و مدیدکل ثبت اسناد و املاک استان که برای حفظ منابع طبیعی استان و سنددار کردن اراضی ملی تلاش می کنند قدردانی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار