کشف حدود چهار میلیارد ریال کالای قاچاق، ضیافت افطار کودکان بهزیستی با حضور آیت اله نورمفیدی، فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در بخش صنعت، معدن و تجارت، برگزاری مانور آموزشی مواجهه با آتش سوزی، ایجاد دو مقطع جدید کارشناسی مهندسی در دانشگاه علوم کشاورزی، گرگان مجری برنامه ایمنی آب و دستگیری شکارچیان قرقاول و مرال

اخبار گوناگون از اقصی نقاط استان گلستان

به گزارش گلستان 24، فرمانده انتظامی گلستان از کشف 3 میلیارد و 856 میلیون ریال انواع کالای قاچاق خبر داد و گفت: طرح عملیاتی مبارزه با کالای قاچاق طی 48 ساعت گذشته با بسیج امکانات و نیروهای اداره مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی در نقاط مختلف استان اجراء شد. 

سرتیپ دوم سیدمحمود میرفیضی افزود: با اجرای این طرح 13 پرونده کالای قاچاق دخانی، گمرکی و کالای ممنوعه تشکیل و 18 نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شدند. 

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح هشت دستگاه خودرو نیز توقیف و به توقفگاه منتقل شد. 

*** 

ضیافت افطار برای کودکان تحت سرپرست بهزیستی گلستان در هیئت متوسلین شهرستان گرگان برگزار شد. 

نماینده ولی فقیه در گلستان در این مراسم با اشاره به سیره پیامبر اسلام (ص) در یتیم نوازی و توجه ویژه به اقشار نیازمند گفت: فعالیت مسئولان و کارکنان بهزیستی در کمک به محرومین بسیار در خور توجه و قابل تقدیر است. 

آیت اله سیدکاظم نورمفیدی ماه مبارک رمضان را فرصت خوبی برای دستگیری از نیازمندان دانست و تصریح کرد: امیدواریم شاهد کمک دوچندان همه مردم استان گلستان به این عزیزان در این ماه باشیم. 

امام جمعه گرگان برنامه ریزی دقیق برای تأمین آینده کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را ضروری دانست و افزود: باید به منظور تأمین آینده روشن و پرنشاط برای این کودکان و نوجوانان، برنامه ریزی کامل و جامعی صورت گیرد. 

مدیرکل بهزیستی گلستان نیز گفت: در استان بیش از 320 کودک بی سرپرست و بدسرپرست در 30 مرکز غیردولتی (مراکز شبه خانواده) و 26 کودک نیز در یک مرکز دولتی (شیرخوارگاه) نگهداری می شوند. 

رقیه رحمانی افزود: از آن جا که سیاست بهزیستی ایجاد زندگی سالم برای کودکان در محیط و کانون گرم خانواده است لذا این سازمان شرایط لازم را برای ساماندهی این عزیزان در خانواده های جایگزین و واجد شرایط قانونی فراهم می آورد بر همین اساس در سال گذشته 252 کودک در خانواده جایگزین ساماندهی شد و طی چهار جلسه کمیته فرزندخواندگی که در این اداره کل برگزار شد 35 کودک به عنوان فرزندخوانده به خانواده های واجد شرایط واگذار شد. 

***

رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه ها در بخش صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: در راستای تفاهم نامه همکاری میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت که به امضاء وزرای دو دستگاه رسیده است، به اعضای هیئت علمی واجد شرایط دانشگاه ها مأموریت داده شده است تا برای مدت معین 6 الی 12 ماه به منظور انجام پژوهش در زمینه مشکلات مبتلابه در واحدهای تولیدی متقاضی حضور یابند. 

مهدی کاظمی افزود: این طرح به منظور عملیاتی نمودن دانش و یافته های اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی در بخش صنعت معدن و تجارت و متقابلا آشنایی دانشگاهیان با فضای کار تولیدی و تجاری صورت می پذیرد. 

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی و تجاری متقاضی می توانند به اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت معدن و تجارت استان مراجعه نمایند. 

وی همچنین از تألیف کتاب 'آینده پژوهی بر اساس نقشه راه علم و فناوری' توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اطلاع داد و افزود: تدوین این کتاب نقشه راهی برای کارآفرینان و پژوهشگران عرصۀ اقتصادی کشور است. 

*** 

مسئول پدافند غیرعامل و مدیریت بحران گاز گلستان گفت: مانور آموزشی مواجهه با آتش سوزی به منظور ارتقای آمادگی همکاران در مقابله با حوادث و واکنش مناسب در شرایط اضطراری، در انبار مرکزی شرکت برگزار شد. 

سیدجواد میرشاهدهی افزود: این مانور با هماهنگی واحد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و همکاری امور HSE برگزار شد و طی آن کارکنان شرکت با آتش و خطرات آن، اقدامات لازم در زمان مواجهه و همچنین روش های اطفاء حریق آشنا شدند. 

***

شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد مقطع کارشناسی رشته های مهندسی صنایع مبلمان و مهندسی ماشین های صنایع غذایی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان موافقت کرد. 

این دانشگاه تاکنون با دارا بودن 43 دوره کارشناسی، 60 دوره کارشناسی ارشد و 44 دوره دکتری در زمینه تعلیم و تربیت نیروی انسانی متخصص در سطح منطقه ای و ملی در حال فعالیت بود که با این احتساب، تعداد مقاطع کارشناسی به 45 دوره رسیده است. 

***

گرگان به عنوان یکی از شهرهای مجری پایلوت برنامه ایمنی آب انتخاب شد.

به همین منظور مرکز بهداشت گلستان نشست توجیهی آموزشی برنامه ایمنی آب شهر گرگان را برگزار کرد که طی آن معاونین و کارشناسان ادارات و سازمان های ذیربط برنامه های خود را در خصوص ایمنی آب شهر گرگان ارائه کردند. 

***

مأموران یگان حفاظت محیط زیست گرگان در پی گشت زنی و پایش به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی شکار و صید در منطقه جنگلی شصت کلاته یک شکارچی را دستگیر کردند.

در بازرسی از این متخلف یک قبضه سلاح شکاری تک لول مجاز، یک طاقه قرقاول نر پرنده حمایت شده و یک عدد فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

همچنین محیط بانان حفاظت محیط زیست کردکوی موفق به دستگیری یک شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده 'جهان نما' شدند.

این متخلف در روستای درازنو شهرستان کردکوی دستگیر و در بازرسی از منزل وی لاشه یک راس مرال ماده و یک قبضه سلاح ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

***

فرماندار گرگان در نشست ستاد انتخابات این شهرستان گفت: برای برگزاری انتخابات مردمی و در خور شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیازمند خرد جمعی و عقل جمعی هستیم و در جلسات نیز جای هیچ گونه تک روی، استبداد و خودرأیی وجود ندارد.

یحیی خاکی با بیان این که یکی از اهداف ما تشویق مردم به حضور گسترده در پای صندوق های اخذ رأی است افزود: اعضای کمیته ها برای مشارکت پرشور تلاش کنند و مردم را به سمت یک انتخابات مردمی و در شأن نظام هدایت نمایند.

رییس ستاد انتخابات گرگان با اشاره به ضرورت استفاده از پتانسیل مردمی در تصمیمات گفت: استفاده از ظرفیت مردمی در کارها امری مهم تلقی شده و اعضای اتاق فکر و مشاوران می توانند با حضور در جلسات کارگروه های تخصصی شهرستان از ایده ها و تخصص این کارگروه ها استفاده کنند.

خاکی تأکید کرد: باید سعی شود همه فعالیت ها به نفع اعتماد اجتماعی پیش رود و حاصل آن نیز همبستگی و وفاق اجتماعی باشد و هر چه قدر انگیزه خدمت رسانی بیشتر شود مسلما انتخاباتی سالم، پرشور و باانگیزه خواهیم داشت.

***

با فرا رسیدن فصل گرما و احتمال شیوع بیماری های منتقله از راه آب و غذا، برای پیشگیری و کنترل بموقع این بیماری ها اولین جلسه کمیته التور در مرکز بهداشت شهرستان علی آباد تشکیل شد.

در این نشست، ضرورت هماهنگی بیشتر واحدها با یکدیگر در پیشگیری و کنترل این بیماری و پایش بیشتر و مستمر کارشناسان واحدها و استفاده از همکاران متخصص در امر بازآموزی و همچنین استفاده از تجربیات اپیدمی سال های گذشته مورد تأکید قرار گرفت.

***

اولین دوره تربیت مربی اعتیاد با محوریت پیشگیری از سوءمصرف مواد در محیط های آموزشی همچون مدارس، با همکاری سه ارگان ستاد مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه گلستان و مرکز بهداشت استان در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد. 

مدرسان در این کارگاه در خصوص تاثیر اعتیاد بر مغز، عوامل خطر، نشانه های هشداردهنده مصرف مواد در دانش آموزان، مدل های پیشگیری از مصرف مواد در نوجوانان، مهارت های ارتباطی و کنترل استرس به آموزش پرداختند.

***

گروه ممیزی شرکت مهندسی آبفای کشور از آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان بازدید کردند. 

این بازدید با هدف ارزیابی الزامات فنی و مدیریتی آزمایشگاه در استقرار استاندارد 17025 انجام شد و طی آن گروه ممیزی برنامه های پیشنهادی خود را تا پایان 6 ماهه اول سال 96 در استقرار استاندارد مذکور ارائه کردند. 


***

نماینده ولی فقیه در گلستان در ششمین برنامه سحرگاه ماه مبارک رمضان با بیان این که ما بندگان، توانایی به جا آوردن شکر پروردگار را نداریم گفت: چنین حقی با اظهار عجز و ناتوانی بندگان به جا آورده می شود. 

آیت اله سیدکاظم نورمفیدی اظهار کرد: شمارش نعمت های پروردگار از عهده ما خارج است بنا بر این توانایی ادای حق شکر او را نداریم. 

امام جمعه گرگان افزود: ذات اقدس الهی، امور عالم را به گونه ای قرار داده که بتوانیم به راحتی نفس بکشیم، اگر بخواهیم این موارد را بررسی و شناسایی کنیم باید حق شکر هر کدام را هم جداگانه به جا آوریم. 

آیت اله نورمفیدی خاطرنشان کرد: چنان چه پروردگار توفیق ادای حق شکر یکی از نعمت های خود را هم به ما بدهد به عنوان یک نعمت باید حق شکر این سپاسگذاری را هم به جا بیاوریم.

وی یکی از نکات مهم در شکرگزاری را بروز و ظهور آن در قلب، زبان و میدان عمل دانست و تاکید کرد: شکر واقعی آن است که انسان علاوه بر زبان از ته قلب هم به آن چه می گوید ایمان داشته باشد و در میدان عمل آن را ثابت کند. 


***

به منظور گسترش همکاری در حوزه های آموزشی نشست مشترکی بین مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان و مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان برگزار شد. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان با اشاره به اهمیت مصرف صحیح و بهینه آب خصوصا در فصل گرما گفت: با توجه به اسناد بالادستی زمینه همکاری ها برای اجرای دوره های آموزشی به صورت مستمر به وجود آمده تا با همکاری هر دو دستگاه بتوان فرهنگ مصرف آب را در بین مردم نهادینه کرد. 

ابوالفضل تیرانداز با اشاره به این که آموزش سیار روستایی هم از جمله فعالیت های آموزش فنی و حرفه ای است افزود: در حوزه آموزش های روستایی می توانیم دوره های آموزشی برگزار کنیم. 

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گلستان نیز با استقبال از برگزاری دوره های مختلف آموزشی و با تأکید بر این که ورود آموزش فنی و حرفه ای به موضوع فرهنگ سازی مصرف بهینه آب کمک بزرگی به ما خواهد کرد، اجرای کلاس های آموزشی در شهرهای زیر مجموعه آب و فاضلاب روستایی را از موارد تأثیرگذار در امر صرفه جویی دانست. 

شکیبافر همچنین آموزش برای افراد تأثیرگذار در روستاها را بااهمیت برشمرد و افزود: با برگزاری دوره های آموزشی برای افراد تأثیرگذار در روستاها، دهیاران، شورای روستاها و ... می توانیم تأثیر خوبی در افراد روستایی بگذاریم. 


***

فرماندار کردکوی از تشکیل ستاد خدمات سفر و ستاد اسکان مسافران در طرح تابستانه امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: به منظور رفاه حال مسافران چهار مدرسه برای اسکان در نظر گرفته شده که در مجموع 25 کلاس به وسایل پذیرایی و خدماتی مجهز و آماده سرویس دهی به مسافران است. 

مجتبی جمالی با اشاره به تمهیدات و تدابیر اتخاذ شده افزود: این ستاد آمادگی پذیرش مسافران بیشتری را در سطح شهر و حتی در سطح برخی از روستاهای این شهرستان دارد. 


***

با ابلاغ احکام جداگانه از سوی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان های گنبدکاووس و کلاله و رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه های این اداره کل منصوب شدند.

به موجب این احکام علی اصغر خسروی به ریاست اداره راه و شهرسازی شهرستان گنبدکاووس، قاسم دبوری فریمانی به ریاست اداره راه و شهرسازی شهرستان کلاله و غلامرضا بیکی به ریاست اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه های این اداره کل منصوب شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار