مدیرکل راه‌آهن شمال شرق گفت: یک تیم کارشناسی از کشور اتریش برای بازبینی و اعلام طرح ایجاد ایستگاه تعویض بوژی در اینچه برون وارد استان گلستان شده و در یک ماه آینده طرح خود را اعلام می‌کنند.

ایستگاه تعویض "بوژی" در اینچه برون احداث می‌شود

به گزارش گلستان 24، محمدرضا قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: با ارائه طرح از سوی گروه اتریشی و مصوب شدن آن در مدت 8 ماه خطوط مربوط به تعویض بوژی در اینچه برون در مرز کشور ترکمنستان ایجاد می‌شود و تا 3 سال بعد به پایان می‌رسد.

وی افزود: مجموع سرمایه‌ای که برای احداث ایستگاه تغییر بوژی در اینچه‌برون نیاز داریم با در نظر گرفتن زمین یک هزار و 403 هکتاری 400 میلیارد تومان است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق تصریح کرد: قرار است قطار مسافربری ریل‌باس از گرگان به سمت اینچه برون پس از ماه مبارک رمضان راه‌اندازی شود که در صورت وجود درخواست تا 8 بار نیز امکان رفت و آمد قطار وجود دارد و مسیر گرگان تا اینچه‌برون در مدت 50 دقیقه طی شده و 300 نفر ظرفیت دارد.

قربانی اظهار کرد: ایستگاه راه‌آهن اینچه برون در آذر ماه 93 افتتاح شد و در روز 7 خرداد ماه امسال 45 واگن حامل کود شیمیایی وارد ایران شد که 30 واگن در گرگان و 15 واگن در گرمسار تخلیه شده است.

به گفته وی، در هر واگن 63 تن محموله بارگیری می‌شود که با وزن خود واگن به 90 تن رسیده و 22 تن فشار محوری دارد و هم‌اکنون 300 هزار تن کودشیمیایی از این راه  وارد ایران شده است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق تاکید کرد: کشورهای قزاقستان و ترکمنستان خواستار واردات گندم و آهن هستند و امیدواریم با اعزام این محموله‌ها یک میلیون و 200 هزار تن محموله را مبادله کرده باشیم و همچنین مقرر شده واگن‌هایی که از کشورهای CIS  وارد می‌شوند در راه برگشت برای کشورهای ترکمنستان و قزاقستان بارگیری شوند.

وی گفت: ظرفیت حمل‌و‌نقل خط آهن اینچه‌برون 3 میلیون و 200 هزار تن در سال است که قابلیت افزایش را نیز دارد./تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار