انتخاب گلستان به عنوان پایلوت طرح خزانه داری عمومی کشور، پزشک گلستانی داوطلب برتر هلال احمر کشور، دیدار آیت اله نورمفیدی با کودکان تحت سرپرستی بهزیستی، آموزش های فنی و حرفه ای برای کودکان کار، ارزیابی تراموای شهری در شهرداری گرگان و آموزش بیش از 21 هزار نفر دوره در آموزشگاه ها از عناوین اخبار روز شنبه ایرنا مرکز گلستان است.

نگاهی به چند خبر از استان گلستان

مدیرکل هماهنگی و تلفیق حساب ها و روش های حسابداری وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در اجرای طرح دولت الکترونیک گلستان به عنوان استان پایلوت در خصوص خزانه داری عمومی کشور انتخاب شده است. 

به گزارش گلستان 24، محسن برزوزاده روز شنبه در گرگان با اعلام اینکه طرح مزبور بزودی در گلستان به اجرا در می آید، افزود: ما در وزارتخانه به دنبال حذف اسناد حسابداری کاغذی هستیم که سالانه بالغ بر 60 هزار صفحه در کل کشور می شود و می خواهیم این اسناد را الکترونیکی کنیم و دریافت و پرداخت ها از این پس به صورت سامانه خواهد بود که تا پایان سال 95 کل کشور به این سیستم مجهز می شود. 

به گفته وی هفت هزار و 200 نقطه بودجه ای در کشور وجود دارد که باید حساب بدهند و همه این نقاط اتصال آنلاین با اجرای این طرح خواهند داشت. 

وی یادآور شد: همه دستگاه ها باید این طرح را انجام دهند و امسال نیز برخی دستگاه ها از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم و تحقیقات انتخاب شدند تا به صورت آزمایشی این طرح را به اجرا درآورند. 



*** 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: یک پزشک متخصص گلستانی عنوان داوطلب برتر این جمعیت را در کشور به دست آورد.

مجتبی اکبری افزود: دکتر تقی امیریانی از پزشکان داوطلب عضو جمعیت هلال احمر گلستان است که امروز در دومین روز از هفته هلال احمر در همایش 'انسان مهربان، دنیای آرام' با حضور رییس جمهور به عنوان پنج داوطلب برتر، مورد تقدیر قرار گرفت. 

وی اظهار کرد: دکتر امیریانی فوق تخصص گوارش است که با دریافت این عنوان از دستان رییس جمهور برای خود، خانواده، مردم استان و جامعه پزشکی کشور سبب افتخار شد. 

وی هدف از برپایی این همایش را تجلیل از امدادگران، داوطلبان و جوانان نمونه جمعیت هلال احمر کشور اعلام و تصریح کرد: حضور در طرح ها و برنامه های خیرخواهانه و عام المنفعه جمعیت و حضور در کاروان های سلامت مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان از مؤلفه های انتخاب داوطلب برتر بود. 

اکبری خاطرنشان کرد: حضور و تدریس در دوره های تربیت مربی منادیان سلامت و همکاری در تألیف کتب آموزشی از دیگر موارد انتخاب دکتر امیریانی به عنوان داوطلب برتر به شمار می رود. 



***

نماینده ولی فقیه در گلستان در دیدار با مدیرکل و کودکان تحت سرپرستی بهزیستی استان با اشاره به نقش مهارت آموزی در کسب و کار آینده جوانان گفت: سازمان بهزیستی به مهارت آموزی مددجویان خود توجه ویژه داشته باشد. 

آیت اله سیدکاظم نورمفیدی افزود: بهزیستی با ایجاد کارگاه های فنی و یا با مشارکت بخش خصوصی، نقش مهمی در کسب و کار آینده جوانان دارد. 

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: مددجویان بهزیستی با حضور در این کارگاه ها، آموزش های تخصصی را فراگرفته و به صورت عملی با چرخه تولید آشنا می شوند و با اتکاء به این آموزش ها، بعد از خروج از مراکز نگهداری بهزیستی، صاحب کسب و کار می شوند. 

آیت اله نورمفیدی با بیان این که معلولیت، محدودیت نیست تصریح کرد: بعضی از معلولین با وجود این که از نعمت دست و پا محروم هستند اما به لطف الهی توانمندی هایی دارند که افراد سالم فاقد آن هستند. 



***

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای شهر گرگان از اعلام آمادگی مدیریت مرکز آموزش فنی و حرفه ای گرگان برای شروع دوره مهارت آموزی اقشار آسیب پذیر در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی و توانمندسازی کودکان خیابانی و کار با همکاری مربیان مجرب این مرکز خبر داد. 

علیرضا پزشکپور گفت: در جلسه کمیسیون فرهنگی که با حضور اعضای شورای شهر، مشاورین کمیسیون و اعضای انجمن حامیان آموزش و پرورش گرگان برگزار شد، برای کاهش مشکلات بیکاری و اشتغال زایی، ارایه آموزش های فنی و حرفه ای به اقشار آسیب پذیر و کودکان کار مورد تاکید قرار گرفت. 

وی افزود: کودکان کار و خیابان برای کسب مهارت آموزی، توانمندسازی و آشنایی با حرفه های مختلف توسط سازمان فرهنگی ورزشی از طریق خانه های فرهنگ، انجمن دوستداران کودک گلستان و دیگر تشکل های مردم نهاد و موسسات خیریه، به مرکز آموزش های فنی و حرفه ای معرفی شوند. 



*** 

راه اندازی سیستم حمل و نقل ریلی تراموا در شهرداری گرگان با حضور صاحبنظران و مدیران شهری مورد بررسی قرار گرفت. 

از برنامه های شاخص مدیریت شهری گرگان در دوره جدید راه اندازی سیستم حمل و نقل ریلی انبوه بر است که طی نشست های متعدد چگونگی ایجاد انواع و اقسام سیستم حمل و نقل ریلی همچون قطار شهری، مونوریل و این بار نیز تراموا مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت. 

در این نشست که با حضور یکی از مشاورین ارشد این امر در سالن اندیشه شهرداری برگزار شد به قابلیت های تراموا که پیشینه تاریخی نیز در شهر بزرگی همچون تبریز دارد به تفصیل پرداخته شد. 

نهایتا امکان سنجی انجام این پروژه در شهر گرگان و ارائه برآوردهای دقیق ریالی و رایزنی با شرکت های مجری اروپایی منجر به برگزاری نشست بعدی و تصمیم گیری های اجرایی شد. 



*** 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان از آموزش 21 هزار و 139 نفر دوره در قالب سه هزار و 369 دوره آموزشی در سال 93 در سطح آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان خبر داد و گفت: دوره های اجرا شده در استان در خوشه های خدمات، فرهنگ وهنر، صنعت و کشاورزی است. 

ابوالفضل تیرانداز در باره فراوانی مهارت آموختگان در رشته های مهارتی گفت: سهم بانوان در آموزش های مهارتی 15 هزار و 521 نفر دوره بوده که حدود 73 درصد از دوره ها را شامل می شود. 

وی در مورد فراوانی خوشه های آموزشی اظهار کرد: بیشترین آموزش به ترتیب در بخش های خدمات، فرهنگ و هنر، صنعت و کشاورزی بوده است. 



*** 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: عملیات روکش آسفالت حدود پنج کیلومتر از محور سه راهی انبارالوم - سد وشمگیر انبارالوم که از مطالبات مردمی شهرستان آق قلا بود انجام شد. 

علی بخش رستمی افزود: سه راهی انبارالوم تا سد وشمگیر، 30 کیلومتر طول دارد که طی سال های گذشته،22 کیلومتر این مسیر، روکش آسفالت و هشت کیلومتر آن، شانه سازی شده بود. 

رستمی ادامه داد: آسفالت حدود پنج کیلومتر از انتهای مسیر شانه سازی شده، دچار شکستگی و آسیب دیدگی شدید رویه بود که بهسازی و روکش آسفالت آن انجام شد. 



*** 

شفیعی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و نظری مهر شهرستان های غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی از دانشکده امام علی (ع) کردکوی بازدید کردند. 

در این بازدید میدانی مراحل مختلف پروژه های در دست ساخت این دانشکده اعم از سوله های ورزشی، کارگاه های آموزشی، ساختمان اداری و محوطه سازی دانشکده مورد بررسی قرار گرفت. 

در پایان مقرر شد از سوی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اعتباراتی برای تکمیل پروژه های نیمه اتمام این دانشکده اختصاص یابد. 



*** 

دادستان عمومی و انقلاب گرگان در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم 'احسان حاجی حتم لو' گفت: باید پروردگار را شاکر بود که باب شهادت را باز گذاشته تا بندگان برگزیده اش را از این باب به نزد خود فرا خواند. 

حجت الاسلام سیدمصطفی حقی از خانواده های شهدا که با صبر و استقامت خود سبب زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند، قدردانی کرد و افزود: گوهری که این خانواده ها تقدیم اسلام و نظام اسلامی کرده اند ارزشی مافوق تصور دارد و با مسائل دنیوی قابل سنجش نیست. 



*** 

آیت اله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه طی حکمی احمد فاضلیان رییس کل دادگستری استان گلستان را به سمت رییس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رییس کل دادگستری استان البرز منصوب کرد. 

فاضلیان از سال 85 ریاست کل دادگستری استان گلستان را بر عهده داشت. 

همچنین با احکام جداگانه از سوی رییس قوه قضاییه، رییس دادگستری و دادستان شهرستان مینودشت و دادستان بندرگز منصوب شدند. 

در این احکام حسن شهابی رییس دادگستری شهرستان مینودشت شد و دادستانی این شهر نیز به هادی خسروی سپرده شد. 

حکم دادستانی بندرگز نیز به کاظم طالبی ابلاغ شد. 

هادی کرمانی هم که ریاست پیشین دادگستری مینودشت را بر عهده داشت با حکم رییس قوه قضاییه، دادرس دیوان عدالت اداری کشور شد. 

اسماعیل قاسمی فر دادستان پیشین عمومی و انقلاب بندرگز نیز ریاست شعبه 6 دادگاه عمومی (حقوقی) دادگستری گرگان را عهده دار شد. 

ارسال نظر

آخرین اخبار