طی ماه گذشته اینترنت مخابرات شهرستان کردکوی دچار اختلال و قطعی است و مانند همیشه سعی شد کلا موضوع نادیده گرفته شود. چرا؟

گلایه شدید مردم کردکوی از اختلال و قطعی مکرر اینترنت

به گزارش گلستان 24، امروزه نقش اینترنت در زندگی اجتماعی و در عرصه‌های علمی و فنی، انکارناپذیر بوده و در برنامه‌ریزی‌های توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جایگاه ویژه‌ای دارد.

امروزه اینترنت جزء جدانشدنی زندگی انسانها تبدیل شده است چراکه زندگی روزمره و کار بسیاری از افراد جامعه به اینترنت گره خورده است و جزو لاینفک زندگی کنونی شده است.

اینترنت دارای کاربردهای زیادی است که کاربران بدون صرف هزینه و اتلاف وقت به دنیایی از اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند.

از جمله: آموزش از طریق اینترنت/ پست الکترونیک/ گردشگری(مثل رزرو بلیط)/ بانکداری الکترونیکی/ تجارت الکترونیک(مثل خرید و فروش اتومبیل)/ بازاریابی/ ترجمه الکترونیکی/ خرید سهام از طریق اینترنت/ فروشگاه اینترنتی/ انجام تحقیقات از طریق اینترنت/مبادله اطلاعات/ ثبت نام اینترنتی(مثل ثبت نام دانشگاهها)/ تبلیغات اینترنتی/ خرید کارتهای اعتباری، کارت شارژ و… مشاهده وضعیت آب و هوا/ کتابخانه الکترونیکی/ استخدام/ اخبار/ نیازمندیها/ دانشگاه مجازی…و غیره

بنابراین گزارش اختلال و قطعی اینترنت کاربران شهرستان کردکوی یکی از بدترین شرایط خود را طی ماههای اخیر تجربه کرد بطوریکه روز گذشته (دوشنبه) در بیشتر نقاط شهرستان به کلی قطع شد.

طی ماه گذشته اینترنت مخابرات شهرستان کردکوی دچار اختلال و قطعی است و مانند همیشه سعی شد کلا موضوع نادیده گرفته شود. چرا؟

از ساعات اولیه صبح روز دوشنبه 1/4/94 ،اختلالات گسترده در اینترنت کردکوی آغاز شده و تا چند ساعت ادامه داشت.

چند هفته گذشته نمونه بارز آن قطعی اینترنت در (روستای النگ) بوده است که 5 روز ادامه داشته است.

2020 مشکل را از طرف مخابرات کردکوی اعلام می کرد و شرکت مخابرات کردکوی آن را از طرف استان گلستان می دانست.

قطعی مکرر اینترنت عصبانیت کاربران را دو چندان کرده است.

از صبح روز دوشنبه، در بسیاری از مناطق شهر کردکوی و روستاهای آن، اینترنت یا قطع بود یا سرعت آن بسیار بسیار پایین گزارش شده است.

یکی از کاربران اینترنت مخابرات که ساکن روستای النگ است، گفت: من از اینترنت مخابرات استفاده می کنم واقعا خسته شدم سرعت بسیار پایین و گاهی هم قطع میشود. متاسفانه در روستای ما شرکت های خصوصی خدمات خود را هنوز گسترش نداده اند.

یکی دیگر از کاربران اینترنت مخابرات در شهر کردکوی گفت: بیشتر روزها با نوسان اینترنت رو به رو هستیم گاهی باز کردن یک ایمیل ممکن نیست و سرعت پایین ما را کلافه کرده است. در صورتی که ما هزینه ای که پرداخت کرده ایم برای سرعت بالاست.

محمودی از کابران دیگر مخابرات کردکوی اعتراض خود را اینگونه بیان می کند: من چند بار به مخابرات و پشتیبانی ADSL مراجعات کرده ام اما تغییر و تفاوت چندانی در نتیجه و سرعت اینترنت حاصل نشد .نوسان سرعت همچنان ادامه دارد! در شهرستان کردکوی تفاوتی نمی کند چه سرعتی را خریداری کرده ای چون نوسان و کاهش سرعت در همه موارد وجود دارد.

یکی دیگر از کاربران اینترنت مخابرات که ساکن محله میرخیل کردکوی است گفت: بزرگترین مشکل ما در اینترنت ADSL مخابرات قطعی های زیاد و سرعت پایین آن است و هفته ها نوسان و سرعت پایین ادامه دارد که کاربران را با مشکلات زیادی مواجه می کند.مثل روز دوشنبه و امروز چهارشنبه 1/4/94 .

آقای ساوری یکی دیگر از کاربران اینترنت مخابرات اظهار کرد: مسئولان مخابرات نسبت به خرید اینترنت تبلیغات رسانه‌ای می‌کنند اما پس از فروش اینترنت به مشکل اینترنتی مشتریان توجهی نداشته و خواسته مشتری برای‌شان اهمیت کمتری دارد.

همه ی این اتفاقات در شرایطی به وقوع پیوسته که وزیر ارتباطات در نخستین وعده ی خود پس از تکیه بر صندلی وزارت گفت : «امسال قطعی اینترنت نداریم»

همچنین تلفن ۲۰۲۰ مخابرات به سامانه گویایی متصل شده که در آن اعلام می شود: ˈبا عرض پوزش مشکل بوجود آمده از طرف شرکت مخابرات بوده و در دست بررسی می باشد. خدانگهدار…

به اعتقاد کارشناسان و کاربران اینترنت: از منظر حقوقی، شرکت مخابرات که درآمدهای هنگفتی از طریق فروش اینترنت دارد می بایست پاسخگوی تبعات عملکرد خود باشد.

- آیا مشکل فنی در شبکه دیتا با قطعی اینترنت مواجهیم؟

- علت کندی و اختلال اینترنتی در شبکه استان گلستان چیست؟

- آیا واحدهای تابعه و بخش خصوصی کم فروشی و یا حتی سرقت از نوع مدرن انجام می دهند؟

- آیا مشکل فنی و سخت‌افزاری در اتصال مخابرات کاربران به وجود آمده است؟

نکند در خلیج فارس کابل به خاطر برخورد کشتی‌ها قطع شده است….

واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح دلیل کاهش سرعت اینترنت برای کاربران ایرانی اعلام کرد: برخلاف اغلب کشورهای دنیا که پهنای باند بین ۸ نفر به اشتراک گذاشته می شود در کشور ما این رقم به ۲۵ هم می رسد.

وزیر مربوطه در صفحه اجتماعی شخصی خود در پاسخ به مطالبات کاربران درباره کندی اینترنت و نظارت بر شرکت های فروشنده آن، نوشت: در اغلب کشورهای دنیا برای استفاده بهینه از پهنای باند، یک پهنای باند مشخص را بین ۸ نفر به اشتراک می گذارند و اصطلاحا این نسبت را ضریب شیرینگ یک به هشت (sharing 1-8) می نامند.

واعظی افزود: متاسفانه در کشور ما به دلیل کمبود شدید پهنای باند این نسبت به ۱-۲۰ یا حتی ۱-۲۵ هم رسیده که یکی از دلایل اصلی کاهش سرعت اینترنت کاربر نهایی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امیدواریم تا پایان امسال مقداری از مشکلات سرعت اینترنت حل شود،

اما اهالی شهرستان کردکوی خلاف آن را مشاهده می کنند. اختلال یا کندی اینترنت بیشتر کاربران شهرستان کردکوی را کلافه کرده است. امیدواریم شرکت مخابرات این مشکل را هرچه سریعتر حل کند

همه می دانند در دنیای امروز اینترنت جزء لاینفک زندگی مردم تبدیل شده است مسئولان باید ارایه خدمات به مشتریان را در دستور کار خود قرار دهند و خدمت‌رسانی را در شبکه اینترنت ارتقاء بخشیده و به فکر آسایش و راحتی در امورات مردم جامعه خود باشند.

انتهای پیام/رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار