اعتراض به حذف یارانه‎بگیرانی که امسال حذف شده‎اند، آغاز شده ‎است، اما گویا متولیان این بخش فراموش کرده‎اند، کسانی که سال گذشته به اشتباه از این گردونه حذف شده‎اند، چگونه حق خود را مطالبه کنند.

حذف‎شدگان یارانه پارسال در گلستان چگونه اعتراض کنند

به گزارش گلستان 24، تعدادی از شهروندان گلستانی که سال گذشته به دلیل اختلال در اینترنت و مشکلات دیگر در ثبت‎نام یارانه موفق نبوده‎اند، خواستار اختصاص وقت قانونی برای اعتراض به حذف خود از این گردونه شده‎اند.

یک شهروند گرگانی با انتقاد به فقدان پاسخگویی مسئولان به مشکل حذف یارانه‎بگیران در سال گذشته گفت: چگونه است که هنوز یک ماه نگذشته از سیاست جدید حذف افراد متمول یارانه‌‎بگیر، سریعا دولت یک ماه فرصت و حق اصلاح به خانوارهای متمول داده، اما نسبت به اشتباه سال گذشته، همچنان سیاست سکوت پیشه کرده است.

محمد قبادی اظهار کرد: متاسفانه افرادی که در پروسه ثبت نام سال گذشته به دلیل اختلال در اینترنت با تعداد کم خانوار ثبت شده و یا اصلا ثبت‎نام نشده‎اند از سال گذشته تاکنون حق اعتراض نداشته‎اند و مراجعه آنان به فرمانداری‎های تابعه استان بی‎نتیجه بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته طبق برنامه زمان‎بندی در منزل آن هم با اینترنت پرسرعت شروع به ثبت‎نام کردم، متاسفانه من در بخش خانوار عدد سه که تعداد خانوار من بود را وارد کردم اما وارد سایت نمی‎شدم و عدد یک را نیز امتحان کردم که متاسفانه سایت سریعا قبول کرد و وارد بخش اطلاعات شدم.

حذف یارانه

قبادی خاطرنشان کرد: از سال پیش تعداد خانوار من یک نفر ثبت شده و از آن زمان با وجود همه پیگیری‎ها تنها یارانه یک نفر را دریافت می‎کنم.

وی اذعان داشت: متاسفانه با وجود وعده‎های بسیار مسئولان، این مشکل همچنان به قوت خود باقی است و آن طور که خبر دارم مانند من در کشور فراوان است و بسیاری با این مشکل روبه‎رو شده‎اند.

 همچنین یکی از شهروندان بندرگزی با اشاره به ارسال نامه برای مرکز «سامد» برای حل مشکل قطع یارانه خود اذعان کرد: من از اقبال بد جزو کسانی هستم که به دلیل اختلالات اینترنتی ناخواسته از مجموع یارانه بگیران حذف شدم و بر این اساس نامه‎ای را به ستاد نامه‎های مردمی رئیس جمهور نوشتم.

ش.قاسمی بیان کرد: پس از حدود یک ماه با سامد تماس گرفتم و آنان گفتند که نامه برای اقتصاد و دارایی استان ارسال شده، با این اداره کل در استان تماس گرفتم اگر چه پاسخ بسیار مودبانه و محترمانه بود اما نتیجه‌ای نگرفتم.

وی ادامه داد: به این سازمان گفتم، بنده که به خواست خود خانواده‎ام را حذف نکردم، بلکه اختلال عمدی در اینترنت و سایت یارانه موجب شد تا نتوانم همه خانواده‎ام را ثبت کنم، پاسخ همان بود که گفته شد هر چند قول داده شد که با مرکز برای حل این مشکل امثال بنده مکاتبه شود.

یک شهروند دیگر گلستانی با اشاره به پیگیری مشکل قرار نگرفتن در لیست یارانه بگیران در سال گذشته عنوان کرد: پس از اعلام اعتراض به موضوع حذف یارانه به سایت اینترنتی مراجعه کردم اما متوجه شدم که این موضوع تنها برای کسانی است که امسال دولت آنان را حذف کرده است.

محمد مهدوی اضافه کرد: با فرمانداری شهرستان تماس گرفتم و آنان گفتند که این سامانه تنها برای حذف‎شدگان امسال است و با توجه به مشترک بودن مشکل شما با بسیاری از شهروندان احتمالا پس از این پروسه دوباره دولت ثبت نام کلی کند.

وی یادآور شد: البته آن کارمند قولی در این زمینه نداد و تنها حدس زد، در حالی که در خبری از الزام قانونی مجلس به دولت برای ثبت‎نام کسانی که از سال قبل از جمع یارانه‎بگیران حذف شده بودند خبری منعکس شده بود که با توجه به این الزام قانونی انتظار می‎رفت دولت نسبت به انجام این مهم اقدام کند اما هنوز تکلیف این موضوع مشخص نشده است.

یکی دیگر از شهروندان گلستانی با اشاره به کلاهبرداری یک فرد از اهالی یک روستا برای ثبت نام یارانه طی سال گذشته گفت: این فرد قرار بود که با توجه به دریافت هزینه، ثبت نام خانوار افراد یک روستا را انجام دهد که نه تنها این کار را انجام نداد بلکه مبلغ دریافتی را برداشت و گریخت.

*نمایندگان گلستان حذف تعمدی یارانه‎های سال گذشته را پیگیری کنند

محمد سماواتی ادامه داد: حالا از سال گذشته اهالی این روستا که عموما از طبقه ضعیف هستند، از طریق فرمانداری پیگیر موضوع هستند اما تنها وعده حل مشکل را می‎شنوند، من از نمایندگان مجلس می‎خواهم این موضوع را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

یک سال از ثبت‎نام اینترنتی یارانه گذشته است و بسیاری از افرادی که به دلایل مختلف از جمله اختلال عمدی و یا غیرعمدی خطوط اینترنت و سامانه ثبت‎نام جا مانده‎اند، منتظر هستند تا دولت این حق را دوباره به آنان بازگرداند، حقی که ناخواسته طی یک سال از آنان سلب شده و تاکنون نیز کسی به آن پاسخگو نبوده است./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار