وکیل مهدی هاشمی مدعی شد: تقاضای اعمال ماده ۱۸ شامل کل احکام صادره مهدی هاشمی می‌شود.

ادعای وکیل مهدی هاشمی در مورد پرونده موکلش

به گزارش گلستان 24، اعمال ماده ۱۸ شامل کل احکام صادره مهدی هاشمی می شود"سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی" وکیل "مهدی هاشمی" در رابطه با جزئیات اعمال ماده ۱۸ پیرامون رأی صادره پرونده موکلش به باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: ماده ۱۸ عنوان می‌کند اگر رأی خلاف بیّن شرع و قانون باشد از طریق رئیس قوه قضاییه درخواستی صورت می‌گیرد تا یک هیئت سه نفره کارشناس در رابطه با پرونده مذکور نظر دهند تا اگر رأی خلاف بیّن شرع و قانون تشخیص داده شد، پیشنهاد نقض رأی به رئیس قوه قضاییه اعلام شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه مواردی باعث شد تا رأی مهدی هاشمی را خلاف بیّن شرع و قانون ارزیابی کنید، گفت: ما از همان استدلال دادگاه در رأی صادره متوجه این موضوع به خصوص در بحث اختلاس و ارتشاء شدیم.

علیزاده طباطبایی با بیان این که در موضوع اختلاس رای پرونده مهدی هاشمی دو بخش دارد، افزود: یک بخش به موضوع کتاب کودک معطوف می‌شود که اعلام شده پولی که باید برای چاپ ۶۰۰ هزار جلد کتاب در زمینه تبلیغات در بهینه‌سازی مدارس اختصاص داده می شد، تخصیص نیافته و کتب به چاپ نرسیده است.

وی ادامه داد: نکته دیگر مربوط به نرم‌افزاری است که در رأی صادره آمده نرم‌افزار مذکور خریداری نشده است.

علیزاده طباطبایی افزود: همچنین آن چه که ما در موضوع آن را خلاف بیّن شرع و قانون می‌دانیم، دیوان محاسبات آن را بررسی کرده و درباره موضوع کتاب کودک گفته که این کتاب‌ها چاپ و به ادارات آموزش و پرورش ارسال شده‌ است حتی ۲۹ اداره آموزش و پرورش سراسر کشور این موضوع را تأیید کرده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: حسابرسی و بازرسی بهینه‌سازی هم اعلام کرده‌اند که هیچ تخلفی در این زمینه صورت نگرفته ولی دادگاه به استناد اقاریر بعضی از متهمان همین پرونده رای به عدم چاپ کتب مذکور داده است.

علیزاده طباطبایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا اعمال ماده ۱۸ در مورد کل حکم و یا بخشی از حکم موکل وی صورت پذیرفته است یا خیر، مدعی شد: اعمال ماده ۱۸ بر کل حکم اعم از اختلاس، ارتشاء و اقدام علیه امنیت ملی خواهد بود.

گفتنی است؛ اظهارات وکیل مهدی هاشمی در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای درباره زمان اجرای حکم وی گفته بود.

در حال حاضر پرونده در مرحله اجرا قرار دارد و دادسرا باید تصمیم بگیرد، لذا روز اجرای حکم مشخص نیست.

ارسال نظر

آخرین اخبار