مدیرکل انتقال خون گلستان خبر داد:

مدیرکل انتقال خون گلستان از نیاز مبرم به اهدای خون در گلستان خبر داد و گفت: ذخایر استراتژیک خون استان گلستان به ۲.۹ روز رسید.

نیاز مبرم به اهدای خون در گلستان/ ذخایر استراتژیک خون گلستان به ۲.۹ روز رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان24، سید صادق بنی عقیل  اظهار کرد: با توجه به افزایش میزان درخواست خون و فرآورده های خونی در مراکز درمانی استان گلستان در حال حاضر ذخایر خونی استان گلستان به 2.9 روز رسیده است.

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: تقاضای بیمارستان ها و مراکز درمانی به گروه خونی O مثبت، B مثبت و AB مثبت بیشتر است.

بنی عقیل یادآور شد: در هر روز 170 واحد خون سالم باید اهدا شود تا بتوانیم نیاز خونی استان را فراهم کنیم و وقتی به ایام تعطیلات برخورد می کنیم نیاز است که مراجعه اهداکنندگان خون به مراکز ما نسبت به روزهای قبل از تعطیلات افزایش پیدا کند.

وی گفت: اگر بتوانیم روزانه 200 واحد خون سالم از اهداکنندگان دریافت کنیم دو تا سه هفته طول می کشد که ذخایره خونی به حالت استاندارد برسد.

مدیرکل انتقال خون گلستان ضمن تقاضا از مردم گلستان برای اهدای خون افزود: بانوان و افرادی که تاکنون نسبت به اهدای خون اقدام نکردند در این ایام می توانند به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و در این مراکز نیز تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت می شود.

بنی عقیل تصریح کرد: ۳۰ درصد از بیماران تالاسمی باید ماهانه دوبار به صورت مستمر خون دریافت کنند، همچنین مادران باردار، عمل های جراحی، درمان بیماران تروما، بیماران هموفیلی، تعویض خون نوزادان که ناسازگاری خونی دارند از جمله نیازهای خون و فرآورده های خونی را به خود اختصاص می دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار