مدیرکل انتقال خون گلستان از کاهش ذخایر خونی در استان خبر داد و از مردم خواست در روزهای تعطیل پیش‌رو نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

کاهش ذخایر خونی در گلستان/مردم در روزهای تعطیل خون اهدا کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ صادق بنی‌عقیل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: پس از بازگشت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به حالت گذشته و پذیرش سایر بیماران و انجام عمل‌های جراحی، نیاز استان به فرآورده‌های خونی افزایش پیدا کرد.

وی گفت: ذخایر خونی استان در حال حاضر مطلوب نیست و در برخی گروه‌های خونی از جمله A و AB مثبت و منفی بیشتر کمبود داریم.

مدیرکل انتقال خون استان از مردم خواست در تعطیلات پیش‌رو برای اهدای خون خود به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و نگرانی از آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز نداشته باشند، چون ضدعفونی مستمر محیط و تجهیزات انجام می‌شود و خیلی از تجهیزات نیز یکبار مصرف است.

وی ادامه داد: بهبودیافتگان کووید 19 نیز می‌توانند پلاسما و خون خود را برای کمک به سایر بیماران اهدا کنند. کسانی که از بهبودی آنها یکماه می‌گذرد می‌توانند با مدارک و مستندات خود به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و پس از آزمایشات و بررسی‌های لازم در صورت وجود شرایط، از آنان خون‌گیری می‌شود.

به گفته بنی‌عقیل پایگاه‌های انتقال خون در گرگان و علی‌آبادکتول روز 14 خرداد از ساعت 9 تا 13:30 و پایگاه انتقال خون گنبدکاووس روزهای 14 و 15 خرداد از ساعت 7:30 تا 14 برای اهدای خون فعال است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار