مدیرکل زندان های گلستان:

مدیرکل زندان های استان گلستان گفت: در سند تحول قانون تغییر نکرده بلکه روش ها به گونه ای که آسایش مردم فراهم شود تغییر کرده است

قانون  در سند تحول تغییر نکرده بلکه روش ها تغییر کرده است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، غلامرضا سرلک پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با اصحاب رسانه اظهار کرد: سند تحول قوه قضائیه توسط رییس قوه قضا و با همکاری کارشناسان برجسته کشور تدوین و به تایید رهبر انقلاب رسیده است.

وی دادرسی الکترونیک، رسیدگی به خانواده های زندانیان، کمک به اشتغال آنها و حضور گروه های جهادی را از موارد سند تحول معرفی کرد که در آن برای کمک به زندانیان و خانواده های آنها تلاش می شود.

سرلک افزود: تنها دسته کمی از زندانیان را بزهکاران تشکیل می دهند که عادت به جرم دارند و بیش از ۷۰ درصد زندانیان کسانی هستند که به دلیل نارسائی های جامعه و ارگان ها در مسیر ناخواسته مرتکب جرم شدند.

سرلک با تاکید بر اینکه هرجامعه ای که زمینه اشتغالزایی را برای جوانان فراهم نکند باید منتظر پرشدن زندان های آن باشد گفت: استان گلستان در سال ۹۹ و سه ماه اخیر رتبه سوم اشتغال زندانیان را داشت و صنایع دستی نفیسی به دست زندانیان استان ساخته می شود.

وی با بیان اینکه استان گلستان رتبه هفتم سرکشی قضات به زندان ها را در سال ۹۹ کسب کرد افزود: رییس دادگستری و دادستان کل به طور هفتگی به زندان ها سرکشی دارند و این دیدارها کاملاً صمیمانه به صورت شب نشینی در اتاق زندانیان صورت می گیرد و به مشکلات زندانیان رسیدگی می شود.

سرلک با یادآوری اینکه ۱۰۵ زندانی در گلستان از پابند الکترونیک استفاده می کنند افزود: در این روش زندانیان هم حبس خود را تحمل و هم در کنار خانواده هستند و برحسب جرمشان محدودیت برای آنها تعیین می شود.

مدیرکل زندان‌های استان گلستان اردوگاه بازپروری را نیاز اساسی زندان های استان دانست و گفت: اردوگاه بازپروری علی آباد تنها اردوگاه استان است که از سال ۸۷ کار ساخت آن آغاز و تا کنون تنها ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه نگهداری زندانیان معتاد در کنار دیگر زندانیان مسائلی به همراه دارد گفت: حداقل ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت اردوگاه بازپروری علی آباد نیاز است که امیدواریم مسئولین با تامین اعتبار نیاز اساسی استان را حل کنند.

مدیرکل زندان های استان گلستان با بیان این که ۱۰۵ زندانی استان از پابند الکترونیک استفاده می کنند گفت: در این روش زندانیان هم حبس را تحمل می کنند و هم در کنار خانواده هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار