فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گلستان:

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گلستان گفت:: با تلاش یگان حفاظت محیط زیست استان شکارچیان متخلف در شهر‌های بندرگز، کردکوی و مراوه تپه دستگیر شدند.

 شکارچیان متخلف در گلستان  دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مهدی رضایی با اعلام این خبر اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بندرگز در جریان گشت و کنترل در محور وطنا با همکار نیروی انتظامی یک نفر شکارچی متخلف را با لاشه حیوان شکار شده (یک راس شوکا) دستگیر کرد و در جریان بازرسی از متخلف یک قبصه سلاح تک لول کشف و ضبط شد.

وی افزود: جریمه و خسارت شکار هر شوکای نر ۵۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان، جریمه شکار هر حیوان ماده دو برابر یعنی ۱۰۵میلیون تومان و جریمه شکار هر شوکای ماده آبستن یا شیرده دارای بره سه برابر یعنی ۱۵۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.

رضائی گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کردکوی هم در جریان گشت و کنترل دو گروه شکارچی را در منطقه پنج شاخه (شکار ممنوع چمن ) دستگیر  کرد.

 رییس اداره یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کردکوی گفت: در جریان گشت و کنترل دو گروه شکارچی را دستگیر کردیم که از گروه اول یک قبضه سلاح دولول غیر مجاز به دست آمد و از گروه دوم  پس از تعقیب و گریز و درگیری منجر به تیراندازی ، پنج نفر متخلف را در منطقه  پنج شاخه (شکار ممنوع چمن ) به دام انداختیم.

کریم اله تازیکه گفت: همچنین، ماموران یگان حفاظت محیط زیست مراوه تپه در جریان گشت و کنترل در حاشیه روستای ساری قمیش، دو نفر متخلف را در حین شروع به صید پرندگان شکاری دستگیر کردند که دو دستگاه دوربین چشمی و تعدادی تله از آنان کشف شد.

پرونده تمام متخلفان با تنظیم صورت مجلس تخلف به همراه ادوات شکار برای رسیدگی به مقام قضایی ارجاع شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار