مدیرکل بهزیستی گلستان:

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: از ابتدای سال تا کنون، ۱۷ کودک بی سرپرست به خانواده های واجد شرایط استان گلستان واگذار شده است.

۱۷ کودک بی سرپرست به خانواده های واجد شرایط گلستان واگذار شد

به گزارش گلستان24، سیدمهدی حسینی صبح  امروزبه مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران گفت: 5 هزار و ۵۵۹ زن سرپرست خانوار تحت پوشش در استان وجود داشت که امسال این تعداد به 7 هزار و ۶۰۴ نفر رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۳۵ کودک بدسرپرست و یا بی سرپرست در مراکز بهزیستی و ۳۵۰ کودک هم با شرایط خاص با حمایت بهزیستی در نزد خانواده ها نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۱۷ کودک از ابتدای سال به خانواده ها واگذار شده است، ادامه داد: در سال گذشته این عدد ۳۶ کودک بوده است.

حسینی اظهارداشت: در حال حاضر نیز ۷۰ زوج در نوبت گرفتن فرزند هستند.

وی با بیان اینکه ۴۹ هزار و ۶۱۵ توانخواه در استان وجود دارند، گفت: بیشترین توانخواهان استان، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ هزار و ۷۴۶ نفر هستند.

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: ۲۱ مرکز شبانه روزی و مراقبتی در استان فعالیت دارند که ۸۴۰ نفر شامل؛ سالمندان و معلولان جسمی و حرکتی به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱۴ مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد در گلستان، گفت: در سال گذشته، حدود ۱۶ هزار و ۷۵۹ نفر تحت درمان قرار گرفتند.

حسینی در خصوص فعالیت مرکز جامع ترک اعتیاد در استان، افزود: این مرکز سال گذشته با ظرفیت ۵۰ نفر و 6 مرکز آموزشی افتتاح شد.

وی، مشاوره تلفنی به ۳۲ هزار و ۳۵۷ نفر و حضوری به ۲۴ هزار و ۷۸۲ نفر و مشاوره ژنتیک قبل ازدواج به یک هزار و 957 نفر را از اقدامات صورت گرفته بهزیستی گلستان در سال گذشته برشمرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار