رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس گفت: ظرفیت پذیرش سالانه مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان این شهرستان 70 نفر است که این تعداد در این مرکز بستری هستند.

70 نفر در مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان گنبدکاووس بستری هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مشکل بیماران روانی مزمن گنبد کاووس در استان گلستان را حل کنید» سوژه‌ای است که مردم در «فارس من» ثبت کرده‌اند.

در این سوژه عنوان شده که در استان گلستان و شهرستان گنبد کاووس یک مرکز دولتی نگهداری از بیماران روانی مزمن به نام «مرکز امیدوار» وجود دارد که با یارانه بهزیستی و همچنین کمک پرداختی ماهانه توسط خانواده بیمار از این بیماران نگهداری می کند مدتی است. مرکز یاد شده به بهانه عدم پرداخت یارانه پرداختی بهزیستی بسیاری از بیماران روانی را به صورت اجباری اخراج و عنوان نموده است خانواده ها باید به صورت آزاد بیماران را در مرکز ثبت نام کنند. با توجه به این موضوع که آزاد بودن بیماران روانی در سطح جامعه امری خطرناک است و طبق قانون بهزیستی متولی امر این نوع معلولین روانی است خواهشمند است پیگیری نمایید چرا به گفته این مرکز اداره بهزیستی شهرستان گنبد کاووس دستور اخراج بیمارانی که چند سال از نگهداری آنها گذشته است را به این مرکز داده است و آیا با امنیت جامعه به بهانه نبودن اعتبار می توان بازی کرد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس در این خصوص گفت: ظرفیت پذیرش سالانه مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان این شهرستان 70 نفر است که این تعداد در این مرکز بستری هستند.
محمدرضا فشایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در گنبدکاووس اظهار کرد: بر اساس مصوبات و اعتبارات تخصیص یافته پذیرش افراد در مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان در شهرستان 70 نفر است و این تعداد در حال حاضر در این مرکز بستری هستند.
وی در خصوص خبر اخراج بیماران اعصاب و روان در این مرکز در ماه‌های گذشته خاطرنشان کرد: هیچ ترخیصی مبنی بر اخراج بیماران این مرکز انجام نشده و در طی دو ماه گذشته تنها دو نفر از این مرکز با رضایت خانواده آنها ترخیص شده و در منزل نگهداری می‌شوند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس افزود: این دو بیمار  ترخیص یافته از این مرکز مجموعا هر یک مبلغ 920 هزار تومان به عنوان حق پرستاری دریافت می‌کنند.
وی در خصوص عدم پرداخت یارانه بهزیستی به این مرکز گفت: یارانه این مرکز براساس افراد پذیرش شده ماهانه از سوی سازمان بهزیستی کشور پرداخت می‌شود و ما در پرداخت یا عدم پرداخت آن هیچگونه دخالتی نداریم.
فشایی ادامه داد: هیچ یک از مراکز نگهداری معلولان و یا بیماران اعصاب و روان در استان گلستان دولتی نیست و به صورت خصوصی و پرداخت یارانه از طرف بهزیستی اداره می‌شود.
وی اضافه کرد: افرادی که در طول مدت بیش از 15 تا 20 سال گذشته با حکم قضایی و به عنوان مجهول‌الهویه در این مرکز پذیرش شدند مورد بررسی قرار گرفته و کسانی که دارای خانواده بوده و یا خانواده از تمکن مالی خوبی برخوردار بودند از حکم قضایی خارج شده و با مسئولیت و سرپرستی خانواده‌ها به صورت مجدد پذیرش می‌شوند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار