مدیرکل هواشناسی گلستان:

مدیرکل هواشناسی گلستان در اینباره گفت: گلستان جزو ۵استان خشک کشور است و در فصل بهار ۲۰روز دمای بالای ۴۰درجه را تجربه کردیم که نشان دهنده افزایش تعداد رخداد‌های حدی در استان است.

گلستان جزو ۵استان خشک کشور است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، داداشی اظهار کرد: کانون اصلی بروز ریزگرد‌ها در آسمان استان را مربوط به صحرای قره‌قوم در کشور ترکمنستان است.

وی افزود: در مناطق شمالی استان اراضی نسبتا وسیعی وجود دارد و با اینکه تعداد روز‌های همراه با گرد و غبار در استان افزایش داشته است، اما هنوز به نقطه بحران نرسیده‌ایم، ولی مستعد تبدیل‌شدن به کانون ریزگرد هستیم.

داداشی ادامه داد: از آنجایی که فاصله اراضی شمالی و جنوبی در استان زیاد نیست و جنس گرد و غبار استان هم از نوع ریزبافت است با یک خیزش باد حرکت کرده و اراضی جنگلی و پوشش گیاهی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی از افزایش ۹۷درصدی تبخیر در فروردین امسال در مقایسه با پارسال خبر داد و افزود: امسال نخستین سالی بود که از نیمه اردیبهشت، ذخیره برف ارتفاعات استان صفر شد و پارامتر‌هایی نظیر کاهش بارندگی، افزایش دما، افزایش تبخیر و تعداد ساعات روز‌های آفتابی، تأثیر مستقیمی بر اقلیم استان دارد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار