«محمود الف» عامل قتل و مجروح کردن ۹ نفر از مردم گرگان در چهار راه میدان این شهر نخستین بار مقابل خبرنگاران قرار گرفت و به تشریح جزئیات وقوع حادثه آن روز پرداخت.

نخستین اظهارات ضارب مردم گرگان در نزاع خونین

به گزارش گلستان ۲۴، حوالی ساعت ۱۸ و ۴۴ دقیقه ۱۲ مردادماه جاری «محمود الف» ۵۱ ساله با حضور در بازار چهار راه میدان ۹ نفر از کسبه و افراد حاضر در این منطقه را با استفاده از اشیای تیزی همچون تیغ موکت‌بری، چاقو و تبر مجروح کرد که در پی این اتفاق مرد جوان میوه‌فروش در چهار راه میدان جان باخت و سایر افراد به دلیل جراحات مختلف به بیمارستان منتقل شدند.

این فرد در ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه توسط گشت یگان امداد انتظامی گرگان پس از شلیک چند تیر هوایی، با رها کردن سلاح‌های سرد دستگیر و به کلانتری ۱۳ و سپس به پلیس آگاهی گلستان منتقل شد.

پس از آن رئیس‌کل دادگستری گلستان دستور رسیدگی فوری به این پرونده را صادر کرد و متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی گلستان قرار گرفت.

پس از این واقعه، انتقادهای مختلفی درباره مدت زمان حضور پلیس، کوتاهی‌های نهادهای مختلف در تولید آسیب‌های اجتماعی و در پی آن وقوع چنین حوادثی مطرح شد.

یک هفته پس از وقوع این حادثه محمود الف متهم ۵۱ ساله این حادثه خونین در جمع خبرنگاران حاضر شد تا جزئیات حادثه آن روز از زبان متهم شنیده شود.

کسبه چهار راه میدان من را اذیت می‌کرده و باعث طلاقم شدند

این متهم ۵۱ ساله گفت: از ابتدای عمرم در گرگان زندگی کردم و بزرگ شده گرگان هستم؛ هر دو همسرم از من جدا شدند و فرزندانم در دامغان زندگی می‌کنند.

وی در خصوص روز وقوع حادثه اظهار کرد: پس از جدایی همسرم گاهی در منزل بستگان زندگی می‌کردم و از یک سال گذشته در زمین‌های خالی پشت دانشگاه می‌خوابیدم.

محمود اضافه کرد: وضعم تا یک سال پیش بد نبود اما از یک سال گذشته دیگر نتوانستم وضعیت خوبی داشته باشم و ضایعات جمع می‌کردم و می‌فروختم.

وی در پاسخ به این سوال که سابقه مصرف مواد مخدر داری، گفت: بله اوایل تریاک مصرف می‌کردم و جدید هم قرص مصرف می‌کنم.

این متهم ۵۱ ساله در خصوص شروع حادثه اضافه کرد: کسبه چهار راه میدان من را اذیت می‌کردند و آزارم می‌دادند و آنقدر اذیت شده بودم که چند روز قبل از حادثه تصمیم گرفته بودم خودم را مقابل اتوبوس بیاندازم و خودکشی کنم اما در لحظه آخر پشیمان شدم و حتی این افراد را به خدا واگذار کردم.

محمود که مدعی است، افرادی را که زخمی کرده باعث جداییش از همسرش شده‌اند، تاکید کرد: روز حادثه، اتفاقاتی که این مدت برایم افتاد و من را اذیت می‌کردند در مقابل چشمانم آمد و ناخودآگاه با تیغ موکت‌بری که در جیبم داشتم شروع کردم به زخمی کردن این افراد.

این ادعای محمود در حالی است که بازجویی‌ها و حتی اظهارات ضد و نقیضش در این گفت‌وگو نشان می‌دهد حتی نام افرادی را که مورد ضرب و جرح قرار داده نمی‌شناسد و حتی با این افراد سابقه درگیری و اختلاف هم نداشته است.

محمود حتی نمی‌داند چه کسی را در روز حادثه کشته و حتی می‌گوید من این فرد را نزده‌ام در حالی که شدت جراحتی که به این فرد متوفی وارد کرده به حدی است که تازه مردم متوجه عمل مجرمانه محمود شده‌اند و وی قبل از آن پنج نفر دیگر را زخمی کرده بود.

پنهانی می‌زدم و هیچکس اول متوجه نشد چه می‌کنم

این متهم ۵۱ ساله ادامه داد: دو تیغ موکت‌بری در دست چپ و راستم داشتم و با آنها شروع کردم از پشت و پنهانی افرادی که مدنظر داشتم را زخمی کردم.

محمود با بیان اینکه تیغ‌ها را ۱۵ روز قبل از مغازه خریدم، گفت: آن لحظه گیج شدم و در لحظه اول چهار نفر را زدم.

این ادعای محمود در شرایطی است که براساس مستندات تصویری در اختیار پلیس نشان می‌دهد وی در ۴۰ ثانیه نخست ۶ نفر را مورد ضرب و جرح قرار داده و ششمین نفر جوان مرحومی است که در حادثه بر اثر شدت جراحت فوت کرد.

وی اضافه کرد: چند وقت پیش تهران بودم، ماموران به خاطر مواد مخدر من را دستگیر کردند و دو تیغ موکت‌بری در جیبم داشتم و ماموران آنجا تیغ‌ها را از من گرفتند و برگشتم گرگان و باز هم دو تیغ موکت‌بری خریدم تا زمانی که این‌ها اذیتم می‌کنند بتوانم از خودم دفاع کنم.

تبر و چاقو را برای دفاع گرفتم تا به من حمله نکنند

محمود در پاسخ به این سوال که در مدت بی‌خانمان شدنت آیا از شهرداری یا بهزیستی کسی کمکت کرد یا تامین مکان مناسب خواب و رسیدگی لازم را برایت انجام داد یا خیر، گفت: خیر در این مدت هیچکس حتی به من توجه نکرد و سراغمم را نگرفت.

وی در خصوص سابقه زندانش گفت: دو بار دخاطر مواد مخدر دستگیر شدم و هر بار یک یا دو شب در زندان بودم و آزاد شدم.

متهم ۵۱ ساله نزاع خونین در چهار راه میدان گرگان درباره علت استفاده از چاقو بزرگ و تبر در ادامه درگیری بیان کرد: بعد از اینکه چند نفر را با تیغ زدم، تیغ شکست و کوتاه شد و برای اینکه به من حمله نکنند و دستم خالی نباشد از همان آهنگری که آنجا بود دو چاقو و تبر برداشتم و به چهار راه رفتم و چند نفر از کسانی که آنجا مغازه دارند و من را اذیت می‌کردند را هم زدم.

محمود در پاسخ به این سوال که قبل از وقوع حادثه چه موادی مصرف کردی، گفت: هیچ موادی مصرف نکردم و آنروز فقط یک قرص «ب۲» خوردم.

وی درباره تهیه این قرص اضافه کرد: این قرص را به ۳ هزار تومان از دکه‌های همانجا تهیه کردم.

متهم ۵۱ ساله نزاع خونین در چهار راه میدان گرگان درباره تسلیم شدنش پس از حضور پلیس، گفت: من هیچ مقاومتی نکردم چون معتقدم با این کار از ناموسم دفاع کردم و آنها باعث شدند زندگی من به هم بریزد و با دیدن پلیس دلیلی بر مقاومت نداشتم و چاقو و تبر را زمین گذاشته و تسلیم شدم.

گفتنی است، این متهم در حال حاضر برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی است و پس از تکمیل شدن تحقیقات و مراحل بازپرسی و صدور کیفرخواست، محاکمه وی آغاز و در نهایت با رای دادگاه، مجازات وی مشخص خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری گلستان در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد با طی شدن مراحل مختلف، اطلاع‌رسانی‌های لازم در مراحل رسیدگی انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار