سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مسجد و مدرسه جدا از هم نیستند و مسجد بدون مدرسه مفهوم ندارد و مدرسه بدون مسجد نیز سعادت فرزندان ما را تأمین نمی کند.

مسجد و مدرسه مکمل یکدیگرند

به گزارش گلستان 24، علیرضا کاظمی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح مدرسه 10 کلاسه امام رضا(علیه السلام) آق قلا اظهار کرد: در جای جای میهن اسلامی خیران با دغدغه مندی به تحقق ماموریت های آموزش و پرورش کمک می کنند.

وی با بیان اینکه خیران در توسعه و نشر ارزش ها و مسائل انسانی و اخلاقی کمک کار آموزش و پرورش هستند، ادامه داد: از تلاش آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان که در مسیر ساخت مدرسه پرتلاش بودند و منشأ خیر و برکات زیادی هستند قدردانی می کنم.

وی بیان کرد: امیدواریم هرچه زودتر شر ویروس کرونا از سر جامعه کم شود و بتوانیم دانش آموزان را در مسیر تعلیم و تربیت قرار دهیم و از آسیب هایی که تاکنون دیدند پیشگیری کنیم.

کاظمی، مسجد و مدرسه را مکمل یکدیگر دانست و یادآور شد: این دو جدا از هم نیستند و مسجد بدون مدرسه مفهوم ندارد و مدرسه بدون مسجد نیز سعادت فرزندان ما را تأمین نمی کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای تحقق اهداف سند بنیادین چاره ای جز برقراری پیوند مستحکم بین مسجد و مدرسه نداریم و این مهم یکی از رویکردهای مهم بنده در حوزه پرورشی و همچنین اعتقاد قلبی و درونی ام است.

وی تأکید کرد: باید تمام کارکردهای مسجد را به مدرسه بیاوریم و از سویی دیگر باید تمام کارکردهای مدرسه را در مسجد دنبال کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و دوری دانش آموزان از مدرسه بدون شک اُفت آموزشی و افزایش ترک تحصیل شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: ما در برابر دانش آموزان مسئول هستیم.

کاظمی با بیان اینکه مدرسه مهمترین کانون توسعه یک کشور محسوب می شود، گفت: باید تلاش کنیم به تدریج پیوند بین دانش آموزان با مدرسه برقرار شود.

وی اضافه کرد: استمرار و ارتقای آموزش، افزایش کیفیت آموزشی و تأمین سلامت و امنیت دانش آموزان از جمله مهمترین برنامه های ما در آموزش و پرورش است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار