نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جمعیت و تعالی خانواده مراحل پایانی را طی کرده است و منتظر تأیید شورای نگهبان است.

طرح جمعیت و تعالی خانواده منتظر تأیید شورای نگهبان است

به گزارش گلستان 24، غلامرضا منتظری با بیان این مطلب اظهار کرد: مجلس خود را مکلف کرده که برای تحقق طرح کنترل جمعیت شیوه دقیق نظارتی پیگیری کند تا شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

وی با بیان اینکه در این طرح به همه مباحث جمعیت و اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود به‌صورت روشن و دقیق اشاره شده، بیان کرد: یک‌فصل این طرح در خصوص ضمانت اجرایی است که باتوجه‌به تجربه‌های گذشته، جای خالی ضمانت اجرایی احساس می‌شد و بر همین اساس فصل پایانی را به این مسئله اختصاص داده‌اند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس گفت: برای ضمانت اجرایی طرح وظیفه دستگاه و سازمان‌ها و تعهدات در این زمینه مشخص شده و پس از اینکه تبدیل به قانون شود مجلس نیز به وظیفه نظارتی خود عمل خواهد کرد.

وی افزود: ما در دوره‌های گذشته طرح خوبی را در زمینه تسهیل ازدواج آسان داشته‌ایم اما از آنجایی‌که نظارت نشد و ضمانت اجرایی نیز نداشت این طرح بر زمین ماند هرچند که اقدامات کمی نیز انجام شد اما قابل‌قبول نبود.

منتظری ادامه داد: مجلس خود را مکلف کرده است که برای تحقق این طرح شیوه دقیق نظارتی پیگیری کند تا شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

وی به مسئله فرهنگ‌سازی در زمینه کنترل جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: برای تحقیق یک کار فرهنگی هم نیازمند آموزش، اطلاع‌رسانی و ترویج و تبلیغ است و هم به کارهای عملیاتی و تأمین اعتبار نیاز دارد.

منتظری بیان کرد: در این طرح بر خلاف طرح‌های گذشته وظایف تمام دستگاه‌های فرهنگی از جمله صداوسیما، وزارت ارشاد و دیگر دستگاه‌ها مشخص شده است و همه وظایف به‌صورت دقیق و روشن در نظر گرفته شده و مانند گذشته کلی گویی وجود ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار