رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس در شرق استان گلستان:

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: از بهمن سال گذشته که تزریق واکسن کرونا با اولویت کادر درمان شروع شد تاکنون حدود ۱۱۷ هزار دُز واکسن کرونا به واجدین شرایط تزریق شده که ۴۱ درصد آن در مناطق روستایی بوده است.

حدود ۱۱۷ هزار دُز واکسن کرونا به واجدان شرایط تزریق شده است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عبدالرحیم پالیده اظهار کرد: تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف در گنبدکاووس به‌ویژه مناطق روستایی آن همگام با دیگر نقاط گلستان در حال انجام است و با وجود اطلاع رسانی گسترده و کاهش سن واکسیناسیون، استقبال ساکنان این مناطق به حد مطلوب نرسیده است.

وی شایعات منفی در رابطه با اثرات سوء تزریق واکسن در تشدید بیماری‌ و احتمال سکته‌های قلبی و مغزی را باعث تمایل کم مردم به ویژه روستاییان برای واکسینه شدن اعلام کرد و از علما، روحانیون، افراد صاحب نفوذ و نخبگان خواست با اطلاع رسانی درست از مزایای این طرح ملی به حفظ و ارتقای سلامت مردم در شرایط کرونایی کشور کمک کنند.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس تاکید کرد: برخلاف شایعات منفی فضای مجازی، آمار موارد بستری و افراد فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در میان افراد دریافت کننده واکسن کرونا بسیار کم بوده است.

وی اظهارداشت: واکسیناسیون در تمام مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و چهار پایگاه تجمیعی گنبدکاووس انجام می‌شود و در هفته جاری به مقدار کافی واکسن تامین و در اختیار مرکز بهداشت شهرستان قرار خواهد گرفت.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: هم اکنون ۸۷ هزار دٌز نوبت اول و ۳۰ هزار دٌز نوبت دوم واکسن کرونا به واجدان شرایط و افراد بالای ۴۰ سال در شهرستان تزریق شده که استقبال جامعه روستایی ۴۱ درصد و جامعه شهری ۶۱ درصد بوده است.

پالیده تصریح کرد: هم اکنون ۱۵۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گنبدکاووس بستری هستند که ۶۰ درصد آنان ساکن این شهرستان و بقیه از شهرهای همجوار پذیرش شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار