ستاد کرونا امروز به سرعت گرفتن روند واکسیناسیون معدنچیان تاکید کرد.

از نحوه بازگشایی مدارس تا واکسیناسیون معدنچیان/ پیش بینی زمان موج ششم کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا امروز با ریاست هادی حق شناس، استاندار گلستان برگزار شد.

در این جلسه عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 665 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد 129 بیمار در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان  از فوت 10 نفر در طول 24 ساعت گذشته براثر کرونا خبر داد.

در این جلسه آخرین روند واکسیناسیون کرونا نیز در استان گلستان مورد بررسی قرار گرفت و براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی تاکنون 750 هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده که از این میان 525 هزار گلستانی دز نخست این واکسن را دریافت کردند.

هادی حق شناس، استاندار گلستان نیز به نحوه بازگشایی مدراس اشاره کرد و گفت: قطعا در سطح کشور یک برنامه برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته نمی شود و از آنجا که باید فرهنگیان دو دز واکسن کرونا را دریافت کنند احتمالا آغاز سال تحصیلی در ابتدای مهرماه نباشد.

وی بازگشایی مدارس را منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا دانست و افزود: پیش بینی ما این است که مدارسی با کمتر از 100 دانش آموز و کلاس هایی درسی با کمتر از 15 دانش آموز بتوانند با رعایت پروتکل های بهداشتی در مهر ماه بازگشایی شوند.

براساس گزارش سعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از شرایط فعالیت معدنچیان استان تصمیم گرفته شد که روند واکسیناسیون معدنچیان سرعت بیشتری به خود بگیرد.

براساس گزارش فرماندار مینودشت تاکنون 70 درصد معدنچیان این شهرستان واکسینه شدند و همچنین براساس گزارش فرمانداری آزادشهر  در  این شهرستان نیز 25 درصد از معدنچیان توانستند واکسن کرونا را دریافت کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گلستان نیز در این جلسه از  بهره گیری از ظرفیت تشکل های مدنی در مهار اپیدمی کرونا خبر داد.

به گفته احسان مکتبی در سطح استان 250 تشکل مدنی وجود دارد و با محوریت گرگان معاونت سیاسی در تلاش است که با بهره گیری از 40 تشکل مدنی طرحی را برای آموزش و اطلاع رسانی و همچنین کمک به بیماران کرونایی ارائه کنند و در صورت موفقیت این طرح در کل استان اجرا خواهد شد.

محمدجواد کبیر نیز در این جلسه به این مسئله تاکید کرد که براساس پیش بینی و نظر ایمونولوژیست  در انتهای آبان و ابتدای آذر موج ششم کرونا به سراغ کشور خواهد آمد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان معتقد است که سرعت گرفتن روند واکسیناسیون می تواند باعث تعویق افتادن موج ششم کرونا و کوتاه شدن موج همه گیری آن در استان شود.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه این جلسه عنوان کرد که واکسن آسترازنکا در بین کادر درمان و پزشکان که در بیش از 6 ماهه گذشته واکسینه شدند بیشتر موثر بوده و این افراد کمتر به کرونا مبتلا شدند.

همچنین در این جلسه فرماندار گرگان از کمبود واکسن در گرگان گلایه کرد و گفت: تقریبا روزانه چهار هزار نفر در گلستان نسبت به کرونا واکسینه می شوند و این در حالی است که ما می توانیم روزانه 10 هزار نفر را در گرگان واکسنیه کنیم.

در انتهای این جلسه نیز کتاب های تاریخچه حوزه سلامت و پزشکی استان گلستان رونمایی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار