جوابیه شورای شهر گالیکش در خصوص افطاری سنگین و رنگین مسئولین ؛

بهتر است بدانیم مدیرانی داریم که دارای روح بلند و دستی گشاده و دلی بزرگ که متحمل هزینه افطاری سه شنبه شب و سال گذشته از جیب شخصی بوده اند و رسالت مدیریتی خویش را حتی در این ماه مبارک با پذیرایی و قدردانی مدیران دستگاه های پرتلاش کامل کرده است .

شورای اداری، مهمان شهرداری و شورای شهر گالیکش نبودند

به گرارش گلستان 24، در پی درج مطلبی با عنوان " افطاری سنگین و رنگین مسئولین در گالیکش بر سفره بیت المال ! / فاصله با منش و روش مولا علی(ع) تا کجا ؟ " در این پایگاه خبری تحلیلی که در روز پنجشنبه 11 تیر ماه انتشار یافته بود ، شورای اسلامی شهرستان گالیکش در واکنش به این خبر جوابیه ای صادر کرده و برای این پایگاه خبری فرستاده است .

در این جوابیه آمده است :

در روزهای گذشته خبری با عنوان ظهور اشرافی گری در بعضی از سایت های مختلف و استفاده از تصاویر جعلی و مطالب غیر واقعی در خصوص افطاری سه شنبه شب شورای اداری گالیکش درج شده بود که تعجب همراه با تاسف اعضای شورای شهر و مسئولین شهرستان را در بر داشت .

احتمال رفت که این خبر بر اساس گزارش افرادی برای سایت های مختلف بوده که با هدف خاصی این کار را صورت داده اند و یا از روی نا آگاهی و بی اطلاعی ، اما شورای شهر بنا را بر بی اطلاعی دوستان گذاشته و اعلام می دارد که هزینه افطاری به هیچ عنوان از منابع شهرداری و شورای شهر گالیکش صورت نگرفته و اعضای شورای اداری ، مهمان شهرداری و شورای شهر نبوده اند .

لذا از دوستانی که مدعی این مطلب هستند خواهشمندیم جهت روشن شدن افکار عمومی مدارک و اسناد این خرج کرد ها را ارائه دهند .

اما جای تاسف دارد که بدانیم بدون آگاهی و اطلاع عده ای را به سوء استفاده از بیت المال محکوم کرده ایم ؟؟!!!

البته تشکر می کنیم از اصحاب خبر که جهت تنویر افکار عمومی تلاش می کنند اما باید مواظبت کنیم که عدالت و انصاف مولا علی مخصوصا در این ماه مبارک که خود را از پیروان آن می دانیم رعایت گردد و خدای نکرده از اعتماد مردم بهره برداری هدفمند و شخصی نشود .

بسیار شگفت آور است که از منش مولا علی بگوییم اما عادلانه قلم نزنیم و از آن فاصله بگیریم ، از روش و رفتار مولا علی بگوییم اما منصفانه مطلب نرانیم و از آن دور گردیم . ؟

آنچه قابل تامل است اینکه در هر شهرستان مسئولین و عزیزانی که یکسال تمام خالصانه به مردم خدمت میکنند ، آیا لایق قدردانی و سپاس در ماه مبارکی مانند این ماه نیستند ، هرچند این عزیزان بی منت و از سر وظیفه خدمت میکنند. اما آیا شایسته است بجای قدرشناسی اینگونه آنها را بجهت بی اطلاعی خودمان زیر تیغ شایعه پراکنی و جو سازی های عده ای که به دنبال ماجراجویی های خبری هستند ببریم ، هرچند این تعداد محدود نگران این همه همدلی و تلاش مسئولین در جهت پیشرفت شهر هستند .

این در حالیست که رهبر معظم این سال را سال همدلی و همزبانی فرموده اند آیا این است پیرو ولایت بودن ؟؟؟!!!

اما جای بسیار خرسندی و خوشحالی است که ما مردمی داریم فهیم و آگاه به مسائل و دارای شناخت کامل نسبت به افراد دیروز و امروز و کاملا سره را از نا سره تشخیص می دهند و خود عادل ترین قاضی و آگاه ترین ناظر هستند .

اما موضوع ناراحت کننده اینجاست که بدانیم عده ای به بهانه حمایت از مردم فهیم و همیشه در صحنه و نیز به بهانه دلسوزی برای بیت المال بدنبال ایجاد جوی مسموم و نا ثواب در جامعه هستند تا اعتماد مردم را به مسئولین مختلف نظام کمرنگ کنند .

اما از آن نارحت کننده تر آن است که بدانیم هر زمان که افراد برجسته و عالی رتبه ای از کشور و استان در شهرستان حضور پیدا می کنند عده ای بجای آنکه این حضور را به فال نیک بگیرند و مردم را نسبت به توسعه و پیشرفت امیدوار کنند آیه یاس خوانده و باعث نا امیدی و بی ثمر خواندن این رفت و آمدها می شوند و نکات مثبت را کمرنگ و حواشی بی ارزش را بزرگ نشان می دهند .

این است رسالت خبری ، این است اخلاق حرفه ای خبرنگاری ؟؟؟!!!

لازم بذکر است یادآوری شود که بکار بردن سلیقه و بهینه سازی مواد مصرفی با اسراف متفاوت است و تدارک دیدن سفره ای که توسط افراد خوش ذوق آن هم با غذاهای معمولی و متداول که در همه مراسمات معمول است و تنها از امکانات به نحو احسن آن استفاده شده را اشرافی گری نمی گویند .

ما مطمئن هستیم در افطار سه شنبه شب بیشترین رعایت در جهت جلوگیری از اسراف شده است .

اما بهتر است بدانیم مدیرانی داریم که دارای روح بلند و دستی گشاده و دلی بزرگ که متحمل هزینه افطاری سه شنبه شب و سال گذشته از جیب شخصی بوده اند و رسالت مدیریتی خویش را حتی در این ماه مبارک با پذیرایی و قدردانی مدیران دستگاه های پرتلاشش کامل کرده است .

لذا از دوستان خواهشمندیم اکنون که آهنگ عمران و آبادانی در شهر و شهرستان نواخته شده است بجای پرداختن به حواشی بی ارزش و ساختن از کاهی " کوهی " به مجموعه شهرداری ، شورای شهر و مدیران شهرستان کمک کنند تا به بهترین نحو بتوانیم به این مردم عزیز خدمات ارزنده ارائه نماییم که خیر دنیا و اخرت و منش و روش مولای متقیان علی (ع) نیز در همین امر خلاصه می شود .

این اقدام بدور از هرگونه انصاف و عدالت بوده و ذره ای با منش و روش موالا علی (ع) تطابق ندارد .

به امید سربلندی و سرافرازی مردم غیور گالیکش و موفقیت و پیروزی خادمان عرصه های اجرایی ، قضایی و نظارتی .

شورای اسلامی شهر گالیکش

 

گلستان ما :

ذکر چند نکته در ذیل این جوابیه ضروری به نظر می رسد :

1. اگر مسئولیت شورای اداری شهرستان با فرمانداری است ، چرا شورای شهر پاسخگوی حواشی مربوط به مراسم افطاری برگزار شده است ؟

2. اگر هزینه افطاری به هیچ عنوان از منابع شهرداری و شورای شهر گالیکش صورت نگرفته ، پس این هزینه ها از کجا تامین شده است ؟

3. اگر اعضای شورای اداری ، مهمان شهرداری و شورای شهر نبوده اند ، پس میهمان چه کسی یا چه مجموعه ای بودند ؟

4. فرد یا مجموعه ای که به ادعای این جوابیه ، میزبان این مراسم بوده با چه نیت و اهدافی شورای اداری یک شهرستان را میهمان جیب شخصی اش می کند ؟

5. به نظر می رسد برای جلوگیری از فرافکنی ، همان افراد خیّر و ... ، فاکتور مربوط به افطاری مذکور و لیست هزینه ها را ارائه نمایند .

6. بهتر بود مدیرانی که دارای روح بلند و دستی گشاده و دلی بزرگ که متحمل هزینه افطاری سه شنبه شب و سال گذشته از جیب شخصی بوده اند در همین جوابیه به آحاد جامعه و مخاطبین معرفی می شدند تا قدر آنان بیشتر دانسته شود !

7. ای کاش شورای شهر محترم گالیکش چند قطعه عکس یا چند دقیقه فیلم از مراسم افطاری مذکور نیز منتشر می کرد تا بهتر و راحت تر بتوان در خصوص بکار بردن سلیقه و بهینه سازی مواد مصرفی و سفره ای که توسط " افراد خوش ذوق " تدارک دیده شده بود ، اظهار نظر کرد !

8. مسئولیت قدردانی و سپاس از مسئولین شهرستان و عزیزانی که یکسال تمام خالصانه به مردم خدمت می کنند ، با کیست ؟ و آیا دعوت آنان به صرف افطاری از سوی یک نفر و آن هم از جیب شخصی اش ، در خور شأن و قدرشناسی از خدمت بی منت و از سر وظیفه این عزیزان هست ؟

9. در خصوص " پیرو ولایت بودن " ، ایکاش بجای فرافکنی از سفره های ساده افطاری رهبری معظم انقلاب ( که در طول این سالها همواره پهن است و هر شب جمعی میهمان ایشان هستند ) ، تبعیت می شد .

10. این نکته مورد تایید و تاکید ما نیز هست که ما مردمی داریم فهیم و آگاه به مسائل و دارای شناخت کامل نسبت به افراد دیروز و امروز و کاملا سره را از ناسره تشخیص می دهند و خود عادل ترین قاضی و آگاه ترین ناظر هستند ، البته در سطحی نازل تر و بعد از خداوند متعال ، زیرا که " یَحْکُمُ اللَّهُ وَ هُوَ خَیْرُ الْحَاکِمِینَ " و " وَ اللهُ ، اَبصَرُ الناظرین " .

انتهای پیام /

گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار