رییس کانون وکلای گلستان:

رئیس کانون وکلای استان گلستان گفت: با اجرایی شدن لایحه استقلال کانون وکلا که هم اکنون در دست مجلسیان قرار دارد، پارکینگ وکلای بیکاری در کنار فارغ التحصیلان بیکار رشته حقوق پرترافیک خواهد شد.

افزایش وکلای بیکار با اجرایی شدن لایحه استقلال کانون وکلا

به گزارش خبرنگار گلستان 24، غلامرضا اتحادیه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نمایندگان مجلس رشته وکالت را در زمره کسب و کارها آورده اند و این در حالی است که در کسب و کار صرفا منافع اقتصادی مطرح است و در بحث وکالت حقوق عامه مردم.

وی افزود: تصویب شدن این لایحه به نوعی استقلال کانون را در بخش، های مختلف بخصوص در بحث آزمون وکالت و ارائه پروانه وکالت که به صورت علمی و براساس نبوغ افراد به آنها داده می شود، اخذ می کند و هر فارغ التحصیلی با هر معدلی حتی معدل های بسیار پایین وارد حرفه وکالت می شود که خسارت های جبران ناپذیری به مردم می زند.

اتحادیه گفت: این نگاه عامیانه قطعا ضررهای زیادی را متوجه مردم می‌کند و متاسفانه دستگاه قضایی مردم را نمونه آزمایشگاهی کرده اند که با اجرای طرح های مختلف از جمله دادگاه‌های عمومی در اوایل انقلاب، ضربه های زیادی را به زندگی آنان می زند.

وی ادامه داد: قرار دادن موضوع وکالت بر ذیل کسب و کار ظلمی است که به جامعه می شود و نگاه کوتاه بینانه ای است برخی مغرضین نسبت به کانون وکلا آن را به دلیل عدم نگاه کافی نمایندگان به کارکرد کانون وکلا، آثار زیانباری برای جامعه در پی خواهد داشت.

رئیس کانون وکلای گلستان با بیان اینکه ما امروز چوب بی تدبیری وزارت علوم را میخوریم، اظهار کرد: تاسیس دانشگاه‌های مختلف که رشته حقوق تدریس می کردند، موجب افزایش، بی رویه وردی ها به این دانشگاه‌ها و دانشکده ها شد و حالا جامعه با موجی از فارغ التحصیلان بیکار رشته حقوق مواجه شده است و حالا به دنبال ارائه پروانه وکالت از سوی دانشگاه ها به این دانشجویان هستند که فاجعه بار است.

وی افزود: وقتی بدون کارشناسی و آزمون فردی پا به عرصه وکالت بگذارند و نتوانند درآمد کسب کنند قطعا ممکن است برای گذران زندگی به اجبار به لابی گری می پردازند.

اتحادیه گفت: مشکل اینجا است که فقط طرح ارائه می‌شود و لایحه و کسی ریشه ای به مشکل نگاه نمی‌کند.

وی ادامه داد: کانون وکلا در پیگیری بسیاری از مسائل مربوط به کانون وکلا و همچنین پیگیری تبعات طرح جدید در مجلس، نا امید شده است و به کرات دیده ایم که صدای ما را به رغم مدافع مردم بودن به گوش جامعه نمی رسانند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار