رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان گلستان:

عرب محبی گفت:وجود مسائل مختلف نظیر کاغذ بازی در ادارات انگیزه صاحبان صنایع را در سرمایه گذاری در استان را صلب میکند.

ایجاد سرمایه گذاری در استان گلستان نیازمند هماهنگی بین سازمان ها است/وجود مشکل های متعدد مانع از سرمایه گذاری در استان می شود

به گزارش گلستان24؛بدون شک وجود صنایع و کارخانجات در هر منطقه ای علاوه بر اینکه میتواند مشکل بیکاری مردم آن منطقه را بر طرف سازد باعث رشد آن منطقه در زمینه های مختلف خواهد شد.

استان گلستان نیز به عنوان منطقه ای که از هرلحاظ پتانسیل سرمایه گذاری و ایجاد صنایع را دارا است، در زمان حال دارای کمترین رشد صنایع و کارخانجات نسبت به امکانات خود است.

به علت نزدیکی استان گلستان به آب های دریای خزر که خود راه ارتباطی با چندین کشور منطقه است و همینطور از لحاظ زمینی چسبیده به کشور مصرف کننده ای مانند ترکمنستان است؛ خیلی بیشتر از دیگر مناطق کشور نیازمند جذب سرمایه گذار می باشد.

از علل اصلی که صاحبین صنایع را از سرمایه گزاری  در استان گلستان باز می دارد، عدم وجود انگیزه ی کافی و همچنین مشکلات عدیده ای است که بر سر راه آنها قرار دارد این مشکلات که بیشتر توسط سازمان های دولتی خود باید برطرف کننده ی این مشکلات باشند، صورت میگیرد.

در همین خصوص مهدی عرب محبی رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در حال حاضر محصولاتی توسط تولید کنندگان و صاحبان صنایع استان تولید میشود که دارای کیفیت و قیمت مطلوبی هستند، تا جایی که این محصولات حتی در خارج از کشور به رقابت می پردازند.

عرب محبی با اشاره به ظرفیت بالای استان گلستان در امر سرمایه گذاری تصریح کرد: تا زمانی که مشکلاتی نظیر گرفتن پروانه و همچنین مجوزهای کار، جهت ایجاد سرمایه گذاری در استان وجود داشته باشد سرمایه گذاران به طرف استان گلستان نخواهند آمد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان گلستان با بیان اینکه عدم انسجام وهماهنگی میان برخی از دستگاه های استان موجب عدم انگیزه شده است، اظهار کرد: در خارج از کشور این مسئله به صورتی است که اگر سرمایه گذاری راغب به سرمایه گذاری در یک منطقه شوند خود متولیان آن منطقه جهت ایجاد انگیزه سرمایه گذار کارهای ابتدایی را انجام میدهند؛ ولی متاسفانه در استان و کشور ما اینگونه نیست.

وی خاطر نشان کرد: اگر سازمان هایی مانند محیط زیست، صنعت، معدن وغیره در این موضوع با یکدیگر هماهنگ باشند و کارگروهی نیز در این خصوص در استانداری شکل بگیرد، بدون شک استان گلستان با افزایش صنایع و سرمایه گذاری روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار