مازندرانی با بیان اینکه استان ها هیچ دخالتی در پرداخت بیمه بیکاری ایام کرونا ندارند، گفت: وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه ۵۵ درصد حق بیمه بیکاری اسفند ماه برای ۱۸ روز را پرداخت کردند.

پاسخ مدیرکل تعاون گلستان به گلایه کارگران از میزان بیمه بیکاری اسفندماه

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سعید مازندرانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بیمه بیکاری برای اسفند ماه از سوی وزارتخانه 55 درصد و به ازای 18 روز حق بیمه ای پرداخت شد و تقریباً دریافتی این کارگران 550 تا 800 هزار تومان بوده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: حق بیمه بیکاری در فروردین ماه برای آن دسته از افرادی که برای بیمه بیکاری ایام کرونا ثبت نام کردند اینگونه نخواهد بود، گرچه این افراد حقوق کامل یک کارگر را دریافت نمی کنند اما شرایط پرداخت این حق بیمه بهتر خواهد بود.

 

مازندرانی متذکر شد: تقریباً برای اسفند ماه ۹۸، 6 هزار و 500 گلستانی برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند که به دو هزار و 500 نفر از این افراد حق بیمه بیکاری تعلق گرفته است.

 

وی افزود: همچنین 17 هزار و 200 نفر برای دریافت حق بیمه بیکاری در ایام کرونا در استان گلستان ثبت نام کردند که از این میزان 14 هزار نفر حائز شرایط هستند.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان متذکر شد: بیمه بیکاری از سوی مرکز و از طریق وزارت کار و سازمان مدیریت برنامه ریزی پرداخت می شود و استان ها هیچگونه دخالتی در پرداخت حق بیمه بیکاری ندارند.

 

گفتنی است؛ برخی از مشمولان دریافت بیمه بیکاری که به دستور دولت در اسفند ماه ۹۸ تعطیل شده بودند از میزان پرداخت 550 هزار تومان حق بیمه بیکاری معترض هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار