معاون قضایی دادستان کل کشور :

معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر ستاد اقتصادی مقاومتی قوه قضاییه با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی برای حمایت از تولیدکنندگان کشور گفت که اجازه نمی دهیم واحد تولیدی تعطیل شود.

برخی مدیران با اتخاذ تصمیماتی به مشکلات تولید می افزایند

به گزارش گلستان 24، سعید عمرانی پنجشنبه در جمع مسئولان قضایی گلستان اظهار  کرد: در مجموعه خدمتگذاران کشور مدیرانی وجود دارند که خیلی سخت کوش و به صورت شبانه روزی مشغول گره گشایی از مشکلات کشور هستند اما برخی مدیران با اتخاذ تصمیماتی به مشکلات تولید می افزایند.

وی گفت: مدیران باید قوانین را به نفع تولیدکنندگان تفسیر کرده و برای هموار کردن مسیر تولید تصمیمات شجاعانه بگیرند.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: بیشتر چالش های بخش تولید کشور مربوط به قوانین بانکی بوده و امروز خیلی از واحدهای تولیدی زیر چرخ دنده های بانک ها وضعیت مناسبی ندارند باید سیستم بانکی کشور اصلاح شود.

به گفته وی در کنار مشکلاتی همچون مسائل بانکی، مالیات، تامین اجتماعی و تحریم و خود تحریمی های داخلی شاهد اتخاذ برخی تصمیمات از سوی مدیران اجرایی کشور در بخش تولید هستیم و عدم حمایت مقتدرانه و قوی برخی مدیران از دیگر مشکلات بخش تولید کشور است.

وی ادامه داد : باید مقررات دست و پاگیر و زائد که مانع بخش تولید هستند شناسایی و قوه مقننه برای اصلاح این قوانین ورود کند.

عمرانی از افزایش نظارت های دستگاه قضایی بر گمرکات کشور خبر داد و گفت: نباید گمرک به حیاط خلوت کسانی تبدیل شود که در قالب ثبت سفارش کالاها، ارز دولتی کشور را هزینه می کنند و سودهای کلان به جیب می زنند.

وی به موضوع پرونده دپوی ۳۰۰ تن سرم از پنج سال پیش تاکنون در گمرک هم اشاره کرد و گفت: رسیدگی به پرونده این محموله در حال انجام و شاید زمان رسیدگی طولانی شود اما با همه کسانی که در این بخش کوتاهی و یا ترک فعل کرده اند برخورد می کنیم و باید پاسخگو باشند.

وی گفت : باید مهلت قانونی در ترخیص کالاها از گمرک رعایت و کالاهایی که پس از مهلت قانونی ترخیص نمی شوند تعیین تکلیف شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار