رئیس‌کل دادگستری گلستان مطرح کرد

رئیس‌کل دادگستری گلستان با بیان اینکه قوه قضاییه کارهای بزرگی انجام داده است، گفت: 15 میلیون و 300 پرونده در کل کشور و 400 هزار پرونده سالانه در استان گلستان توسط دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

دادگستری شهرستان‌های استان از لحاظ فضای فرهنگی و معنوی مشکلی ندارند

به گزارش گلستان24؛هادی هاشمیان صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری کردکوی و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: هر کسی به اندازه ظرفیت خود می‌تواند از این ماه بهره ببرد، در واقع ماه مبارک رمضان به‌ویژه لیالی قدر مانند رشته‌هایی است که خداوند پهن کرده و انسان با گرفتن آنها می‌تواند در مسیر ترقی گام بردارد.

وی با بیان اینکه خردادماه یادآور روزهای خوب و با فراز و نشیب‌های زیادی است، گفت: سوم خرداد یادآور رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های فرزندان این مرزوبوم است که امروز برای ما امنیت و آرامش را به ارمغان آوردند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان متذکر شد: دستگاه قضایی هم در قانون اساسی و هم در قوانین عادی تکالیفی دارد، از طرفی مقام معظم رهبری در فرامین سال‌های اخیر خود تکالیفی را برای دستگاه قضایی نام بردند از طرفی ریاست قوه هم دستوراتی را به صورت بخشنامه یا در جلسات ارائه کردند.

هاشمیان، احقاق حق و ابطال باطل را وظیفه عمده دستگاه قضایی برشمرد و یادآور شد: حقوق زیادی در جامعه وجود دارد که ما وظیفه داریم در راستای احقاق آن گام برداریم، البته این مهم شأن و توفیق بالایی است و اگر شاکر نباشیم در جایی دیگر باید پاسخگو باشیم.

* دادگستری شهرستان‌های استان از لحاظ فضای فرهنگی و معنوی مشکلی ندارند

وی با بیان اینکه ملت ایران لایق خدمت هستند چراکه تمام قد پای نظام ایستادند و مشکلات سنگین را تحمل کرده و می‌کنند، ابراز کرد: خط و نشان دشمنان به‌واسطه صبوری و تحمل بالای مردم است و اگر قوه قضاییه هم در آماج حملات قرار می‌گیرد به‌دلیل خدمت به مردم است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان تأکید کرد: حملات به قوه قضاییه نشان می‌دهد که دستگاه قضایی در مسیر درست حرکت می‌کند گرچه ممکن است نواقصی وجود داشته باشد اما قوه قضاییه کارهای بزرگی انجام داده است.

هاشمیان ادامه داد: ۱۵ میلیون و ۳۰۰ پرونده در کل کشور و  ۴۰۰ هزار پرونده سالانه در استان گلستان توسط دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

وی خاطرنشان کرد: قضاوت در حکومت اسلامی منصبی است که شأن ولایتی دارد و علما و بزرگان ما در این منصب می‌نشستند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان با بیان اینکه دادگستری همه شهرستان‌های استان از لحاظ فضای فرهنگی و معنوی مشکلی ندارند، تصریح کرد: دادگستری اکثر شهرستان‌ها فاقد نمازخانه بودند که با موافقت رئیس قوه قضاییه همه شهرستان‌های استان نمازخانه دارند.

هاشمیان تأکید کرد: از آنجایی که بدی‌های جامعه بیش از هر دستگاه دیگر به دادگستری می‌آید لازم است با برنامه‌های فرهنگی و معنوی خود را بیمه کنیم.

وی افزود: دادگستری استان گلستان در بین استان‌های کشور از رتبه ۳۰‌ام به رتبه سوم ارتقاء یافت که جای دارد از همه کسانی است که در کسب این ترقی سهیم بودند قدردانی ‌کنم.

رئیس‌کل دادگستری گلستان با بیان اینکه روز معارفه همه مسؤولان روز تودیع آنها نیز محسوب می‌شود چراکه این مسؤولیت در حال گردش است و همه ما در حال امتحان هستیم، افزود: کمتر پیش می‌آید که به طور همزمان رئیس دادگستری و و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تغییر کنند اما حضور حجت‌الاسلام «سیدرضا سیدحسینی» در دادستان مرکز گلستان زمینه‌ساز این اتفاق شد.

هاشمیان گفت: دادستان سابق کردکوی نیز پس از هشت سال خدمت در کردکوی، خود خواستار این تغییر شدند که ایشان نیز از این پس در مرکز استان به‌عنوان رئیس دادگاه خدمت خواهند کرد.

وی متذکر شد: رئیس جدید دادگستری کردکوی نیز سابقه مدیریت خوبی دارند و بسیار فاضل هستند، رئیس جدید دادستان عمومی و انقلاب کردکوی نیز سابقه قضاوت در سنوات طولانی داشتند و دادستان عمومی و انقلاب علی‌آبادکتول را بر عهده داشتند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار