سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان گالیکش گفت: با گذشت 5 سال از شروع فعالیت شهرک صنعتی گلستان (گالیکش - کلاله)، تنها 6 پروژه با 40 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

شش پروژه نیمه تمام حاصل 5 ساله شهرک صنعتی گلستان در گالیکش

به گزارش گلستان24،تاکنون 26 فقره جواز احداث کارگاه های صنعتی برای متقاضیان صادر شده و به 14 شرکت نیز زمین واگذار شده است.

وی مساحت این شهرک صنعتی را 42 هکتار اعلام کرد و افزود: زمین قابل واگذاری برای ساخت واحد های صنعتی حدود 30 هکتار است.

سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت گالیکش گفت: در صورت به نتیجه رسیدن این شهرک برای 700 نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

رزاقی قیمت هر متر مربع زمین قابل واگذاری به شرکت های متقاضی را به ازای هر متر مربع 250 هزار ریال اعلام نمود و ادامه داد: 15 درصد مبلغ خرید زمین بصورت نقدی و مابقی از طریق تسهیلات با اقساط 3 ساله پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ساخته نشدن پروژه های صنعتی در این شهرک به دلیل عدم دریافت تسهیلات بانکی از سوی متقاضیان است.

رحمان محمدزاده افزود: متقاضیان ساخت واحدهای صنعتی در این شهرک منتظر دریافت تسهیلات بانکی هستند تا فعالیت خود را برای ساخت و ساز شروع کنند.

وی در خصوص آماده سازی زیرساخت های این شهرک نیز گفت: درحال حاضر آسفالت معابر و جدول خیابان ها آماده شده و برق رسانی به این مکان نیز انجام شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی در خصوص نبود آب در این شهرک نیز گفت: حفر چاه برای تامین آب شهرک انجام شده و ظرف یک هفته آینده نیز آبرسانی به این شهرک انجام می شود.

محمدزاده افزود: شرکت شهرک های صنعتی استان در حال رایزنی برای ایجاد تصفیه خانه فاضلاب ، برقراری تلفن و گازرسانی به این شهرک از طریق دستگاه های ذیربط است.

شهرک صنعتی گلستان (گالیکش و کلاله) در مسیر جاده بین المللی تهران - مشهد و در 7 کیلومتری شرق شهر گالیکش واقع است.

شهرستان 60 هزار نفری گالیکش در شرق گلستان قرار دارد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار