نشست تخصصی مجمع نمایندگان گلستان با رئیس کل دادگستری استان پیش از ظهر امروز برگزار شد .

نشست مجمع نمایندگان استان با رئیس کل دادگستری گلستان / ورود دستگاه قضایی استان به موضوع واگذاری  دو طرح گردشگری در سواحل استان

به گزارش گلستان 24، رئیس کل دادگستری گلستان در این جلسه گفت: نمایندگان بیشتر از هر کس دیگری با مشکلات حوزه کاری خود آشنا هستند و ما از انتقال این آسیب ها و مشکلات به دستگاه قضایی استان از سوی نمایندگان استقبال می کنیم و با کمک دستگاه های اجرایی برای رفع آن اقدام خواهیم کرد .

حیدر آسیابی با تاکید بر گره گشایی از تولید در استان گفت: بیشتر موانع صنعتگران، مشکلات داخلی است و باید این موانع از سوی دستگاه ها رفع شود.

اسیابی افزود: فرش قرمز برای سرمایه گذار یعنی رفع موانع تولید از طریق روش هایی مانند دریافت آسان تر مجوز ، ایجاد پنجره واحد و پرداخت تسهیلات است و گاهی هم وضع برخی قوانین یا اجرای ناقص قانون دست و پاگیر صنعت می شود و سرمایه گذار را فراری می دهد .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: آماده استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی برای حل مشکلات قانونی بخش تولید و سرمایه گذاری استان هستیم .

حیدر اسیابی افزود: الزام دستگاه های اداری و بانکها به اجرای مصوبات کارگروه هایی مانند ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید را با جدیت دنبال می کنیم .

وی در ادامه این جلسه تاکید کرد: چوب لای چرخ پیشرفت کشور فساد است و در کنار حمایت از مدیران سالم و ریسک پذیر با مدیران فاسد برخورد می کنیم .

وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه تضمین کننده حقوق ملت است و اگر حقوق عامه در دستگاه های اجرایی مورد اهتمام قرار نگیرد موظف به پیگیری و احقاق حق مردم هستیم

این مقام مسئول متذکر شد: اجرای حقوق عامه اکثرا بر عهده دولت است و هر جایی که احساس کنیم دستگاه های اجرایی نسبت به حقوق عامه کوتاهی می کنند باید ورود پیدا کنیم.

رئیس کل دادگستری استان درباره گزارش نماینده مردم بندر ترکمن ، بندر گز و کردکوی درباره برخی تخلفات در واگذاری طرح های گردشگری در ساحل بندرگز و بندرترکمن گفت: به بازرسی استان دستور ورود می دهیم و اگر تخلفی صورت گرفته باشد برخورد

می کنیم .

حیدرآسیابی افزود: پرونده پتروشیمی استان هم به دلیل جابجایی قاضی کمی به درازا کشیده بود که تلاش می کنیم حداکثر تا چند ماه اینده تعیین تکلیف شود .

این مقام ارشد قضایی استان در پاسخ به ابهاماتی درباره آسان گرفتن به سارقان هم گفت: در برخورد با سارقان تعارف نداریم و در همه بخشنامه هایی که برای آزادی ، عفو یا تخفیف مجارات محکومان صادر می شود ، سارقان استثنا شده اند و آنهارا شامل نمی شود.

وی افزود: این که برخی دستگاه ها به ویژه دستگاه های خدمات رسان هنوز نگاه پیشگیری از سرقت در نحوه ارائه خدمات خود به مردم ندارند سبب افزایش سرقت مانند کابل های برق شده و نیاز است این دستگاه ها در این زمینه تجدیدنظر کنند .

وی ادامه داد: از طرفی در برخی پرونده های سرقت دستگاه های خدمات رسان رضایت می دهند و این دست قاضی را برای اعمال مجازات های سخت گیرانه تر می بندد.

رئیس کل دادگستری استان درباره اطاله دادرسی هم که نمایندگان به آن اشاره کردند گفت: ما هم از این بخش رضایت کامل نداریم و در جلساتی که با همکاران داشتیم راهکارهای جدیدی اتخاذ

کرده ایم که با اجرای آنها امیدواریم به زودی سرعت رسیدگی در مراجع قضایی استان بیشتر شود و بطور نمونه میتوان به اقدام جهادی همکاران قضایی و اداری دادگستری استان در ایام تعطیلی اخیر اشاره کرد که همکاران دادگستری استان علیرغم مصوبه هیات دولت مبنی بر تعطیلی ادارات دولتی درایام تعطیلی اعلامی حتی روز جمعه در محل کار حضور یافته و حدود شش هزار پرونده را در چند روز تعطیلی مختومه نمودند .

غلامرضا منتظری دبیر مجمع نمایندگان استان هم در این جلسه هدف از برگزاری این نشست را انتقال دغدغه ها و مشکلات هر حوزه از سوی نمایندگان مردم عنوان کرد و گفت: مشکلات طرح شده در جلسه امروز بیشتر محور رفع موانع تولید بود .

غلامرضا منتظری از آمادگی برای نشست های فصلی با دادستان های استان خبر داد و افزود: در این نشست ها مروری خواهیم داشت بر مشکلات استان و جمع بندی آن ها تا درصورت نیاز از ظرفیت های ملی در سطح قوه مقننه و مجریه برای رفع آنها استفاده کنیم.

منتظری گفت: در سالی که قرار است برای مردم امیدآفرین باشد نیاز است همه دستگاه ها همکاری کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس در ادامه این جلسه بر لزوم رفع دغدغه های معیشتی و رفاهی کارکنان دستگاه قضایی هم تاکید کرد و گفت : نمایندگان استان از طرح تسری در مجلس حمایت می کنند .

رفتار مناسب با مراجعان ، اعلام مصادیق مبارزه با فساد ، پر رنگ تر شدن برنامه های پیشگیری از وقوع جرم ، افزایش امنیت سرمایه گذاری و دادن جرات و جسارت انجام کار به مدیران پاکدست با کمک دستگاه های نظارتی از دیگر مواردی بود که نمایندگان استان در جلسه امروز طرح و خواستار توجه لازم به آنها شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار