رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: "کاهش اطاله دادرسی" اولویت دستگاه قضایی در استان است.

"کاهش اطاله دادرسی" اولویت دستگاه قضایی در استان گلستان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از دادگستری استان گلستان، رئیس کل دادگستری استان گلستان در دیدارهای جداگانه  با آیت‌الله علوی گرگانی  از مراجع تقلید ، آیت الله  حسینی شاهرودی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شهرستان علی آباد کتول دیدار کرد.

آیت‌الله العظمی علوی گرگانی از مراجع تقلید در این  دیدار ضمن تبریک انتصاب آسیابی به ریاست  دادگستری استان گلستان برای وی در این مسئولیت خطیر آرزوی توفیق کرد و از وی خواست: از فرصت این مسئولیت برای رفع گرفتاری مردم و خدمت به جامعه اسلامی  استفاده کند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان گلستان هم  در دیدار رئیس کل دادگستری ضمن قدردانی از تلاش‌های دادگستری استان خواستار ادامه دوره‌های آموزشی در قالب طرح صیانت از خانواده در استان شد و گفت: این طرح نخستین بار در کشور در شهرستان علی آبادکتول اجرا شد و در قالب آن زوج‌های جوان پیش از ازدواج، حقوق خانواده، تکالیف زن و مرد در زندگی، مباحث روانشناسی و ارتباطی زوجین را آموزش می‌دیدند.

وی ادامه داد: اجرای طرح در این شهرستان موفق بود و امیدواریم  دادگستری آن را با قوت  در استان دنبال کند.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری استان گلستان هم در این دیدارها که جداگانه برگزار شد برنامه‌های خود را برای ارتقا جایگاه دستگاه قضایی استان  ارائه کرد و کاهش اطاله دادرسی را یک کار ویژه در دادگستری استان دانست و گفت: متاسفانه جرم‌انگاری بسیاری از تخلفات سبک در قالب قوانین کیفری حجم عظیمی از پرونده‌ها را به مراجع قضایی روانه کرده است  و به این ترتیب پرونده‌هایی که واقعا ماهیت قضایی دارند،  قربانی پرونده‌های دست و پاگیر و کوچک می‌شود و این یکی از علل اطاله دادرسی است.

وی ادامه داد: ارجاع همه پرونده‌های قابل گذشت به شورای حل اختلاف و استفاده  از ظرفیت این شعب برای کاستن از تنش و عصبانیت ابتدایی مردم یکی از برنامه‌هایی است که با جدیت بیشتری دنبال می‌کنیم‌.

رئیس کل دادگستری در ادامه درباره  برخی انتقادها مبنی بر این که آزادی و مرخصی برخی محکومان، سبب افزایش جرایمی مانند سرقت می‌شود گفت: محکومانی که آزاد می‌شوند مربوط به جرایم غیرعمد مالی، محکومان دعاوی حقوقی و جرایمی است که آزاد بودن زندانی خللی به امنیت جامعه وارد نمی‌کند. سارقان، اشرار و اراذل و اوباش مشمول مرخصی‌ها نیستند.

آسیابی در ادامه این دیدار با اشاره به این که مردم علما و روحانیون را پناهگاه خود می‌دانند گفت: ما در دستگاه قضایی آماده استفاده از کمک روحانیون برای کاهش آسیب‌ها و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات مردم هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار