رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه استان گلستان:

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه استان گلستان فت: مرکز خدمات حوزه های علمیه به هشت هزار و ۷۰۰ طلبه در استان گلستان خدمات ارائه می کند.

۸۷۰۰ طلبه زیر پوشش مرکز خدمات حوزه‌ های علمیه گلستان هستند

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام «محمد برزگر» امروز در چهارمین گردهمایی ائمه جمعه گلستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: مرکز خدمات حوزه های علمیه یک سازمان مستقل در کنار مراکز حوزوی زیر مجموعه دفتر مقام معظم رهبری فعالیت می کند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه استان گلستان ادامه داد: رسالت مرکز خدمات براساس دستور مقام معظم رهبری در خصوص بیمه طلاب بود و در حال حاضر جامعه حوزوی حدود 63 خدمت ارائه می کند.

وی بیان کرد: شاکله کلی افراد طلبه به معنی کسانی که درس طلبگی را خوانده باشند و شاغل نباشند، همچنین خدام مدارس و روحانیونِ شاغل مشمول خدمات مرکز حوزه های علمیه نمی شوند.

حجت الاسلام برزگر با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه های علمیه به هشت هزار و 700 طلبه در استان گلستان خدمات ارائه می کند، بیان کرد: از این تعداد چهار هزار و 500 نفر از برادران و خواهران اهل تسنن هستند و 700 نفر آنها نیز از طلابی هستند که در جامعه المصطفی تحصیل کردند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه استان گلستان افزود: همچنین حدود یک هزار و 700 نفر طلبه خواهر که در حوزه علمیه تحصیل می کنند و یا به عنوان مبلغ در سطح استان فعالیت می کنند از خدمات مرکز خدمات حوزه علمیه بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه گلستان یکی از استان های بزرگ کشور با احتساب علمای اهل سنت به شمار می رود، یادآور شد: گلستان از لحاظ جمعیتی که از خدمات مرکز خدمات حوزه علمیه بهره مند می شوند جزو پنجمین استان کشور به شمار می رود.

حجت الاسلام برزگر تأکید کرد: ما در مرکز خدمات حوزه علمیه در بحث تبلیغ و آموزش طلاب ورود پیدا نمی کنیم و این مراکز مربوط به حوزه های علمیه است و ما مرکز پشتیبانی به حوزه های علمیه به شمار می رویم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار