کاظمی گفت: در صورت تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۰ در استان گلستان باغ موزه دفاع مقدس به مرحله بهره برداری می رسد.

باغ موزه دفاع مقدس گلستان در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «محمدرضا کاظمی» در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری های سال 97 تمام مراحل قانونی پارک موزه دفاع مقدس طی شده است و همه مجوزها قانونی اخذ شده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گلستان  ادامه داد: امروز پیشرفت فیزیکی باغ موزه دفاع مقدس به 40 درصد رسیده است و اعتبارات خوبی در سفر نوبخت، رئیس سازمان برنامه ریزی به استان گلستان به این پروژه اختصاص یافته است.

 

کاظمی بیان کرد: سال گذشته 50 درصد اعتبار برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس اختصاص یافت و منتظر دریافت 50 درصد دیگر اعتبارات در سال 99 هستیم و امیدواریم بتوانیم در سال 1400 در استان گلستان باغ موزه دفاع مقدس را به بهره برداری برسانیم.

 

وی با بیان اینکه تمثال شهدا در برخی از دفاتر دانش آموزان چاپ می شود و انتظار داریم در کتب درسی نیز این مهم رقم بخورد، یادآور شد: دو واحد درسی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه تحت عنوان دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گلستان متذکر شد: با آموزش و پرورش تفاهم نامه ای منعقد شده است که دانش آموزان استان گلستان بتوانند بیشتر با شهدای استان گلستان آشنا شوند.

 

کاظمی یادآور شد: نویسنده دفاع مقدس در استان گلستان کم هستند و اگر امروز نیز متوجه شویم کسی اهل قلم و علاقمند به کار در حوزه دفاع مقدس است به سراغ وی خواهیم رفت که از آن بهره ببریم.

 

وی افزود: نزدیک به 60 نویسنده با ما در حال همکاری هستند و برخی از این نویسندگان در حوزه کودک، برخی در حوزه روحانیون و اقوام به صورت تخصصی فعالیت می کنند.

 

مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گلستان با بیان اینکه اعتبارات برای چاپ کتاب کم است، متذکر شد: در بحث نشر کتب خیرین به ما کمک می کنند و از نظر سازمانی، ابلاغی و اعتباری حمایت های ما برای چاپ کتاب بسیار کم است، امسال 50 عنوان کتاب را در برنامه داریم که به مرحله چاپ برسانیم.

 

کاظمی یادآور شد: برای اینکه بتوانیم امسال ۵۰ کتاب را به چاپ برسانیم باید کار تاریخ شفاهی انجام دهیم و سپس منابع باید جمع بندی شود و پس از آن پیاده سازی در اختیار نویسنده قرار گیرد و بتواند در قالب داستان و روایت آن را تدوین کند.

 

مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گلستان ابراز داشت: تدوین 23 عنوان کتاب از سال گذشته شروع شده است و امسال به مرحله رونمایی رسیده است و در تلاش هستیم که بتوانیم 50 کتابی که برای امسال در نظر گرفته شده است به مرحله چاپ برسانیم.

 

کاظمی خاطرنشان کرد: عملیات کربلای چهار و پنج در سوم مهرماه به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان برنامه های محوری در استان گلستان در نظر گرفته شده است.

 

وی گفت: مهمترین بحث ما در حوزه کتاب تدوین دانش نامه و نقش استان گلستان در دفاع مقدس است که این مهم اتفاق بزرگی است که می توانند به عنوان یک مرجعی حتی برای اساتید دانشگاه نیز قرار گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار