رییس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس:

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس گفت: با توجه به مشکلات روز جامعه نیاز است واقفان علاوه بر نیت اطعام و عزاداری امام حسین(ع) در موضوعات دیگر مانند اجرای برنامه‌های قرآنی، کمک به بیماران خاص و ازدواج جوانان نیز ورود بیشتری داشته باشند.

 نیاز است واقفان به موضوعات بیماران خاص و ازدواج جوانان بیشتر ورود کنند

به گزارش گلستان 24، صالح محبی اظهار کرد: ۸۰ درصد نیت واقفان خیراندیش و دوراندیش این شهرستان هزینه‌کرد درآمد موقوفات برای اطعام‌دهی و برگزاری مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) در ماه‌های محرم و صفر است. 

وی افزود: به‌عنوان نمونه یکی از بزرگترین موقوفات گنبدکاووس زمین کشاورزی ۲۰ هکتاری است که سال ۸۶ توسط "رحمت الله کمیلی بیرجندی" با نیت کمک به مساجد برای اطعام دهی و عزاداری در ماه‌های محرم و صفر وقف شد و تا به امروز نیز از محل درآمد آن برای نیت واقف هزینه شده است.

رییس اوقاف شهرستان گنبد کاووس گفت: با توجه به مشکلات روز جامعه نیاز است واقفان علاوه بر نیت اطعام و عزاداری امام حسین(ع) در موضوعات دیگر مانند اجرای برنامه‌های قرآنی، کمک به بیماران خاص و ازدواج جوانان نیز ورود بیشتری داشته باشند.

محبی ادامه داد: امسال ۲ مورد موقوفه منفعتی جدید شامل یک قطعه زمین به مساحت ۳۰۰ متر مربع توسط سکینه خاتون رضایی با نیت عام و یک واحد مسکونی ۱۵۰ متری توسط فاطمه امیری نسب با نیت اطعام و عزاداری امام حسین(ع) در گنبدکاووس اهدا شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس، ارزش کلی این ۲ موقوفه اهدایی را ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: مراحل ثبت سند وقف نامه این ۲ موقوفه در حال انجام است.

محبی بابیان اینکه بیشتر موقوفات در گنبدکاووس مسجد و حسینیه است، اظهار داشت: ۷۰۱ موقوفه با ۸۷۱ رقبه در این شهرستان وجود دارد که ۷۳۴ رقبه آن انتفاعی و ۱۳۷ مورد نیز منفعتی هستند که درآمد آنها در راستای نیت واقفان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه کشوری از سال ۹۸ میان سازمان اوقاف، بنیاد علوی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای سنددار کردن موقوفات گفت که از مجموع ۷۰۱ موقوفه این شهرستان مرزی تا کنون برای ۱۵۱ مورد آن سند صادر شده است.

محبی افزود: بیشتر موقوفات گنبدکاووس در زمین‌های متعلق به بنیاد علوی واقع است که تلاش داریم در راستای تفاهم نامه امضا شده، به روند صدور سند در این حوزه سرعت داده شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس، افتتاح استخر پرورش ماهی و کارگاه خیاطی در امامزاده یحیی بن زید (ع)، پخت و توزیع بیش از ۴۵ هزار وعده غذای گرم به مناسبت عید غدیر و مراسم اربعین حسینی(ع)، توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان و برپایی کاروان عزاداری در ۵۰ نقطه شهر ویژه ماه محرم و صفر را از مهمترین برنامه‌های این اداره در سال‌جاری برشمرد.

وی افزود: به مناسبت گرامیداشت دهه وقف برنامه‌های مختلفی شامل دیدار با امام جمعه و فرماندار گنبدکاووس، همایش تجلیل از خیران و واقفان، دیدار با کادر درمانی و حضور در نمازجمعه اجرا می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار