امام جمعه گرگان:

امام جمعه گرگان گفت: وقف متعلق به تمام افراد جامعه است و مسئولان باید زمینه حضور اقشار مختلف را برای تحقق این فریضه فراهم کنند.

مسئولان زمینه مشارکت تمام افراد جامعه در وقف را فراهم کنن

به گزارش پایگاه خبری گلستان 24، آیت اله نورمفیدی اظهار کرد: بخشی از وقف در واقع برای ترویج و تبلیغ دین است و بخش دیگر برای خدماتی از قبیل ساخت خانه، مسجد، مدرسه، داروخانه، بیمارستان و مواردی از این قبیل باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: افرادی که تمکن مالی ندارند، می‌توانند به صورت شراکتی با همدیگر و روی هم گذاشتن حداقل توان خود در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز ماه ربیع‌الاول خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام (ص)، بعد از ۱۳ سال سختی با وحی از سوی جبرئیل به سمت مدینه هجرت کردند.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به جانشین شدن حضرت علی (ع) در بستر به جای پیامبر (ص) گفت: حضرت علی (ع) با آن که خطرناک بودن آن شرایط را می‌دانست، برای هموار کردن راه اسلام حاضر شد جانش را به خطر بیندازد.

آیت‌الله نورمفیدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اخوت در اسلام اشاره کرد و ادامه داد: امروز دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمانان، از راه‌های گوناگون و پیچیده با هدف ایجاد اختلاف بین مسلمانان و مومنین وارد می‌شوند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن برای ایجاد جنگ و دعوا بین مسلمانان تلاش می کند و باید مواظب باشیم گرفتار دام پهن شده که زمینه شادی و خوشحالی آنها را فراهم می‌کند، نشویم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار