مدیرکل آموزش و پرورش گلستان :

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم گفت : بی توجهی به مکاتبات ، هشدارها و تذکرات شهرداری به مالک عرصه مجاور و گود برداری در آن سبب حادثه علی آباد کتول شده است .

به گزارش خبرنگار گلستان 24، احسان گوهری راد اظهار کرد:‌ مرکز غیر دولتی فرشتگان علی آباد کتول فروردین پارسال مجوز فعالیت چهار ساله خود را از شرکت‌های مهندسین مشاور که دارای گواهی صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه هستند تحصیل کرده بود و به زبان ساده تر آنکه استحکام و مقاومت این بنا برای چهار سال مورد تایید کارشناسان بود.

وی در این حادثه مقاومت بنای آموزشی در حد استاندارد و خوبی بود اما تهدید اصلی از سوی ملک مجاور سبب این حادثه شد.

گوهری راد اضافه کرد :‌ بازرسان و کارشناسان آموزش و پرورش در بازدید از مدارس مقاومت بناهای آموزشی را هم مد نظر قرار می دهند اما وظیفه اصلی بر عهده سازمان نوسازی مدارس است و به طور معمول مدیران مدارس مخاطرات اندرونی فضای مجازی و یا بیرونی آنها را ارزیابی و مراتب را به واحدهای آموزش و پرورش شهرستان گزارش می کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص تعداد گزارش های وارده با این موضوعات گفت:‌ این مسائل در شهرستان ها احصا و گزارشی به اداره کل منعکس نمی شود.

گوهری راد درپاسخ به سوالی درخصوص چگونگی نظارت بر رفتار برخی مدیران و مالکان مدارس غیر دولتی که با اعمال تغییرات عمرانی فضای آموزشی خود را افزایش می دهند، گفت :‌ این موضوع در حیطه وظایف شهرداری ها قرار دارد و ساخت و سازهای ناایمن در این واحدها، همانند ساخت و ساز در منازل شخصی بر عهده شهرداری است.

ارسال نظر

آخرین اخبار