رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده، همه مدارس استان از سوی کارشناسان بازدید و ضریب ایمنی آنها تعیین می‌شود.

 طرح ارزیابی ایمنی مدارس گلستان تا پایان اردیبهشت ۹۸ اجرایی می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛حسین ویزواری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پس از حادثه تلخی که در یک مدرسه ابتدایی در زاهدان رخ داد و تعدادی از دانش‌آموزان براثر آتش‌سوزی جان خود را از دست دادند، بررسی ضریب ایمنی مدارس استان در دستور کار سازمان نظام مهندسی ساختمان قرار گرفت.

وی افزود: تاکنون این طرح در شهرستان‌های کردکوی و بندرگز اجرا و به اتمام رسیده و مواردی که در این مدارس ناایمن تشخیص داده شد، برای اصلاح و رفع به مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان‌ها و مدیران این مدارس اعلام شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان ادامه داد: این طرح در همه شهرستان‌ها اجرایی و تا آخر اردیبهشت ماه سال آینده نیز ادامه خواهدداشت. پس از آن گزارش کاملی از وضعیت ایمنی مدارس استان به دستگاه‌های مرتبط ارائه می‌شود.

وی در ادامه به امضای تفاهمنامه همکاری با شهرداری گرگان و راه‌ و شهرسازی استان هم اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهمنامه که برای جلوگیری از آتش‌سوزی در ساختمان‌های بلندمرتبه به امضاء رسیده است؛ ساختمان‌های بلندمرتبه باید از استانداردهای لازم برای مقابله با حریق برخوردار باشند. ویژه نظارت براین موارد از سال آینده برعهده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قرار دارد.

ویزواری با اشاره به ساماندهی مجریان آسانسور بیان داشت: از سال آینده بازرسی آسانسورها و ساماندهی مجریان انجام می‌شود تا فقط شرکت‌هایی که دارای پروانه مجری ذیصلاح هستند، فعالیت کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار