مدیر موسسه فرهنگی میرداماد گرگان:

مدیر موسسه فرهنگی میرداماد گرگان نیز گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه با اقدامات زیرساختی به خصوص در آموزش و پرورش، نظام تحصیلی، خانواده ها و ساختار آموزشی محقق می‌شود.

معماری کتابخانه ها در ترغیب مخاطبان به کتابخوانی

به گزارش گلستان 24، احمد خواجه‌نژاد اظهار کرد: نشر فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیاز به جاذبه هایی دارد تا جوانان و نوجوانان به این حوزه کشش پیدا کنند.

وی افزود: کتابخانه هایی با معماری زیبا و شکیل همراه با امکانات و ساختاری ویژه در جذب مخاطب تاثیرگذار است و بی شک کودکان، نوجوانان و جوانان استقبال گسترده ای از این کتابخانه ها خواهند داشت و به تدریج فرهنگ کتابخوانی در جامعه رواج بیشتری خواهد یافت.

وی بیان کرد: علاوه بر توجه به شکل ظاهری، منابع کتابخانه ها هم باید به روز باشد تا بتواند نیازهای شهروندان را به خوبی برآورده کند که توجه ویژه به این موضوع در توسعه فرهنگ کتابخوانی نقش موثری دارد.

این محقق و نویسنده گلستانی اضافه کرد: ترغیب و تشویق به مطاله و نشر کتابخوانی با توجه به تمایلات درونی افراد در مدارس و خانواده ها محقق می شود.

خواجه نژاد اضافه کرد: نسل امروز با توجه به برخوداری از امکان استفاده از شبکه های اجتماعی و تکنولوژی و دسترسی به اطلاعات نسبت به نسل های گذشته معلومات عمومی گسترده تری دارد اما جامعه امروز باید قابلیت های شبکه های اجتماعی و تکنولوژی را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی درک کند و با استفاده از شبکه های مجازی تولید محتوای قوی و جذاب مرتبط با کتاب داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار