مدیر کل کتابخانه های استان گلستان :در حال حاضر 80 کتابخانه در سطح استان داریم که 4 کتابخانه نهادی_مشارکتی ،هفته آینده در روستا های استان افتتاح خواهد شد.

افتتاح 4 کتابخانه نهادی مشارکتی در استان/ تقویت فرهنگ کتابخوانی با کمک سایر دستگاه های اجرایی ممکن می شود

به گزارش گلستان24؛رضا قوانلو  مدیرکل کتابخانه های استان در گفت و گو با پایگاه خبری گلستان 24 ،در رابطه با اقدامات لازم در خصوص تسهیل فرهنگ کتابخوانی گفت:اقدامات ساختاری ،کیفی وکمی مناسبی در این خصوص انجام شده است که در بحث کمی،به افزایش تعداد کتابخانه های استان و در بحث کیفی به زیباسازی و مرمت تعدادی از کتابخانه ها و برگزاری نشست ها ،دورهمی ها ،مسابقات وانعقاد قرار داد می توان اشاره کرد.

مدیر کل کتابخانه های استان گلستان با اشاره به نقش صرفا فرهنگی این سازمان،اظهارکرد:اگر چه توسعه کتابخوانی از وظایف سازمان ما است.اما برای رشد این فرهنگ در جامعه به یاری دیگر دستگاه های اجرایی نیازمندیم.

قوانلو با بیان اینکه در حوزه سال های زیادی کم کاری صورت گرفته است ،خاطرنشان کرد:باید همه مسئولین در این زمینه دست به دست هم بدهیم تا با هماهنگی و همکاری یکدیگر بتوانیم این وضعیت را بهبود ببخشیم.

وی در رابطه با علت  کم رنگ شدن کتابخوانی میان مردم، بیان کرد:این موضوع علت های فراوانی دارد که مهم ترین آن فضای مجازی است و جذابیت فضای مجازی باعث شده است که مردم از این امر فاصله بگیرند؛ما می خواهیم فضای مجازی ارتقا پیدا کند و در بستر آن مطالعه و عمق بخشیدن به مطالب خوانده شده هم افزایش پیدا کند.

قوانلو در پایان با اشاره به اهمیت نقش خانواده، آموزش و پرورش ،صدا وسیما  در ترویج فرهنگ کتابخوانی میان مردم  ،خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش،با زمینه سازی از دوران پیش دبستانی و صدا وسیما با میزگرد  و دورهمی های آسیب شناسانه می توانند در تسهیل این امر نقش به سزایی داشته باشد.

 

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار