امام جمعه گرگان:

امام جمعه گرگان طرح ترمیم قدرت خرید مردم را یک طرح خوب و ارزشمندی دانست.

اجرای طرح ترمیم قدرت خرید مردم یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه گفت: طرحی که هفته گذشته با عنوان طرح ترمیم قدرت خرید مردم در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته طرح خوب و ارزشمندی است.

وی افزود: این طرح برای آن دسته از مردم که حقوق ثابت یا هیچ درآمدی ندارند که جمعیت‌شان هم کم نیست، بسیار خوب است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با اجرای این طرح ارز ۴۲هزار ریالی از همه موارد جز دارو و گندم جمع خواهد شد که البته شاید در این مسیر مشکلاتی هم ایجاد شود.

آیت‌الله نورمفیدی اضافه کرد: برای جلوگیری از مشکلات آینده این طرح باید هم اکنون مردم نسبت به اجرای آن آگاهی کافی و لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: ممکن است آنها که پیش از این از ارز‌های ۴۲هزار ریالی سود و بهره زیادی می‌بردند، واکنش نشان داده و مطالبی را در جامعه مطرح کند، اما مردم باید آگاه باشند که این طرح بسیار به نفع آن‌ها خواهد بود.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: هم اکنون در جامعه افراد زیادی هستند که حتی قدرت خرید میوه و خوردن غذا‌های مناسب را ندارند و یکی از مشکلات جامعه است که با این طرح برطرف خواهد شد.

امام جمعه گرگان گفت: کار‌های بزرگ اجرای این طرح دردسر‌های بزرگ دارد که اول باید مردم را نسبت به اجرای آن آگاه و قانع کرد و سپس به درستی اجرا و عمل نمود.

آیت‌الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن فصل سرما گفت:در هفته‌ها و روز‌های گذشته به غیر از روز‌های منتهی به سرمای دو سه روز قبل مصرف روزانه گاز در استان ۱۰میلیون مترمکعب بود، اما سرمای چند روز قبل باعث شد که این مصرف به بیش از ۱۲.۵میلیون مترمکعب برسد.

خطیب جمعه گرگان تاکید کرد: مسئولان باید به منظور تامین گاز زمستان برنامه‌ریزی کنند و از سوی دیگر مردم باید در مصرف، بهینه سازی را لحاظ کنند تا در زمستان که بدون شک زمستانی سرد خواهد بود مشکلی نداشته باشیم.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به در پیش بودن اول آذر روز روشندلان افزود: بسیاری از این روشندلان جوان هستند و دارای توانمندی‌ها و استعداد‌های فراوان که می‌توان از آن در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

نماینده، ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: بسیاری از روشندلان جوان حتی تا مدارج عالی دانشگاهی تحصیل کردند، اما متاسفانه جامعه برای آن‌ها شرایط کار را فراهم نکرده در صورتی که این افراد می‌توانند بسیار برای کشور و جامعه در جهت رشد و پیشرفت و تعالی مفید باشند. 

آیت‌الله نورمفیدی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبایی صاحب کتاب تفسیر المیزان افزود: آیت الله علامه طباطبایی شخصیتی کم نظیر عالم تشییع بود وتحول در حوزه علمیه قم به خصوص در بحث تفسیر از زمان حضور ایشان صورت گرفت و برای نگارش این کتاب بیش از ۲۰سال زحمت کشیده شد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار