استاندار گلستان گفت : خبرنگاران گلستانی که بیمه آنها قطع شده به صورت مشترک به من نامه بنویسند تا مشکل آنها را پیگیری کنم.

صادقلو/خبرنگاران گلستانی که بیمه آنها قطع شده به من نامه بنویسند تا مشکل آنها را پیگیری کنم

به گزارش گلستان 24، حسن صادقلو امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان  اظهار کرد: مجموعه خبرنگارانی که بیمه آنها با مشکل مواجه شده در یک نامه مکتوب و مشترک به استانداری می‎توانند این موضوع را مطرح کرده تا نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در راستای بیمه همگانی اقدامات موثری انجام داده است، افزود: قطعا مجموعه خبرنگاران نیز در این راستا در اولویت بوده بنابراین اگر جامعه خبری استان مشکل خود را به‌صورت مکتوب مطرح کنند این موضوع را به‌صورت ویژه پیگیری خواهم کرد.

این مسئول در ارتباط با ارائه راهکار استانی برای رفع مشکل بیمه خبرنگاران آزاد اعم از رسانه‎های مکتوب و مجازی گفت: دولت در این راستا یارانه می‎دهد که طبق آن برای پرداخت حق بیمه، بخشی از سوی خبرنگار و بخشی از سوی دولت تامین می‎شود.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا اکثر حوزه‎های استان دارای سند جامع هستند اما جامعه رسانه‎ای گلستان از این سند محروم است، اظهار کرد: یکی از تاکیدات استانداری گلستان به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که نسبت به تدوین سند جامع فرهنگ عمومی و مقوله‎هایی نظیر خبرنگاران استان اقدام کند.

صادقلو بیان داشت: از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خواسته شده تا پیشنهادات خود را در حوزه فرهنگ عمومی و جامعه رسانه‎ای به استانداری اعلام کنند تا در این راستا مسائل پیگیری و حق‌و‌حقوقی از هیچ‎کس ضایع نشود.

به گزارش فارس؛ 80 خبرنگار استان گلستان که از طریق صندوق اعتباری هنر زیرپوشش بیمه قرار داشتند به دلیل بدهی این صندوق به سازمان تامین اجتماعی از بسته حمایتی متولیان بازماندند، البته پیش از این نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از رفع مشکل بیمه خبرنگاران استان در صورت ثبت‎نام در صندوق بیمه هنر خبر داده بود.

ارسال نظر

آخرین اخبار