استاندار گلستان:

استاندار گلستان همکاری بین کشورهای اسلامی را فرصت برشمرد و گفت : صنعت گردشگری می تواند یکی از راهکارهای تقویت همکاری میان کشورهای اسلامی باشد که باید به این مهم توجه بیشتری بشود.

گردشگری راهکار تقویت همکاری میان کشورهای اسلامی است

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه در نشست با مدیران آژانس های گردشگری عراق در سالن اجتماعات استانداری افزود: از هرگونه همکاری برای توسعه صنعت گردشگری در این استان شمالی که از محورهای مورد تاکید رئیس جمهوری بوده است، حمایت خواهد شد.

وی تصریح کرد : سرمایه گذاری در بخش صنعت گردشگری استان باید بیش از گذشته مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس عراق گفت: هدف سازمان گردشگری عراق ایجاد گردشگری مستمر با مناطق هدف در راستای توسعه پایدار است.

حنان نوری حنون افزود: استان گلستان نیازمند بازاریابی بسیار قوی در بخش گردشگری در سطح بین المللی بوده و ما خرسندیم که زمینه معرفی این استان را در کشور عراق فراهم کنیم.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، تور مدیریان آژانس های گردشگری کشور عراق به مدت سه روز در این استان برگزار می شود که با ظرفیت ها و توانمندی در حوزه جاذبه های گردشگری و نمونه از تاسیسات از جمله اقامتگاه بوم گردی و هتل ها آشنا می شوند.

احمد تجری افزود: در حاشیه این تور، نشست های تخصصی با حضور بخش خصوصی گردشگری استان برگزار خواهد شد.

گلستان واقع در شمال کشور، یکی از استان های برخوردار از جاذبه های متعدد تاریخی و طبیعی و فرهنگی است.

زندگی اقوام متعدد با خرده فرهنگ های خاص و کمتر دیده شده، آثار تاریخی متعلق به دوره های گوناگون، جاذبه های طبیعی مانند قله ها و دریا و آبشارها و جنگل، از جمله ظرفیت های گردشگری استان گلستان به شمار می رود.

گلستان به دلیل حضور اقوام و مذاهب متعدد در نقاط گوناگون این خطه به نگارستان ایران مشهور است.

برج قابوس با بیش از هزار سال قدمت و متعلق به سده چهارم هجری، تنها اثر ثبت جهانی شده استان گلستان است که در گنبد کاووس قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار