نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس معتقد است اگرچه لغو روادید با دیگر کشورها منجر به تسهیل گردشگری و توسعه توریسم می‌شود، اما باید مصلحت‌های سیاسی و امنیتی کشور را نیز در نظر گرفت.

تاثیر لغو روادید با دیگر کشورها در توسعه صنعت گردشگری/ شرایط امنیتی کشور در نظر گرفته شود

به گزارش گلستان24؛ نورمحمد تربتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت درباره تاثیر لغو روادید در توسعه صنعت گردشگری، گفت: لغو روادید با نگاه ویژه به صنعت گردشگری در بسیاری  از کشورهای جهان در جریان است اما نکته مهم این است که باید قبل از لغو روادید به شرایط سیاسی و امنیتی کشور نیز توجه شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لغو روادید بدون در نظر گرفتن شرایط امنیتی کشور دستاورد مثبتی به همراه ندارد، تصریح کرد: هر کشوری با توجه به وضعیت امنیتی و سیاسی خود باید نسبت به لغو روادید با دیگر کشورها تصمیم‌گیری کند؛ بنابراین با توجه به اینکه ایران دارای دشمنانی در عرصه بین‌الملل است، نمی‌توان بدون در نظرگرفتن مصلحت‌های سیاسی و امنیتی تصمیم به لغو روادید گرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان با اشاره به تاثیر لغو روادید با ملاحظات سیاسی- امنیتی در توسعه گردشگری، تصریح کرد: به عنوان مثال استان گلستان استانی مرزی است و می‌تواند با کشورهای آسیایی میانه در زمینه توسعه صنعت گردشگری وارد تعامل شود و در همین راستا برای محصولات و صنایع دستی خود بازاری خارجی مهیا کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اقوام مختلف در استان گلستان زندگی می‌کنند اگر برنامه‌ریزی بهینه در  تولید صنایع دستی مدنظر قرار گیرد، می‌توان به درآمدزایی ارزی از این مسیر اندیشید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار