رییس پارک ملی گلستان:

رییس پارک ملی گلستان گفت که با انجام کامل سرشماری پاییزه حیات وحش با محوریت گونه‌های علفخوار بیش از ۹ هزار راس قوچ و میش، کل و بز و آهو در این پارک شناسایی و شمارش شد.

جمعیت گونه‌های علف‌خوار پارک ملی گلستان به بیش از ۹ هزار راس رسید

به گزارش گلستان 24، مهدی تیموری اظهار کرد: سرشماری پاییزه امسال با محوریت گونه‌های علفخوار در روزهای سوم و چهارم آذر توسط ۱۲۰ نفر از نیروهای محیط‌بانی، کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست، دوستداران طبیعت و همیاران محیط زیست گلستان در سه منطقه سرمحیط بانی میرزابایلو، سولگرد و لهندور و محدوده آنها انجام و هشت هزار و ۲۸۳ راس قوچ و میش و آهو شمارش شدند.

وی با اشاره به تاخیر در انجام سرشماری در سرمحیط بانانی تنگه گل و دشت پارک ملی گلستان به دلیل شرایط نامساعد جوی، افزود: با توجه به مناسب شدن وضعیت آب و هوا، ۴۵ نفر از نیروهای محیط بانی و همیاران طبیعت با نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان از صبح امروز سرشماری در این مناطق را انجام دادند.

رییس پارک ملی گلستان ادامه داد: بر اساس جمع بندی اولیه بیش از ۹۰۰ راس کل و بز و قوچ و میش در این مناطق سرشماری شد و در مجموع جمعیت گونه‌های علف‌خوار این ذخیره‌گاه حیات وحش به بیش از ۹ هزار راس رسید که در مقایسه با افزون بر پنج هزار راس سرشماری شده در سال گذشته افزایش نزدیک به ۲ برابری را نشان می‌دهد.

تیموری گفت: حمایت همه جانبه شورای راهبری پارک ملی گلستان و همکاری خوب دوستداران محیط زیست و گشت‌زنی‌های شبانه روزی نیروهای محیط‌بانی برای حفاظت از طبیعت مهمترین دلایل افزایش جمعیت حیات وحش این ذخیره‌گاه است.

وی سهل انگاری در خاموش کردن آتش، سرعت زیاد هنگام تردد در جاده عبوری از پارک ملی گلستان و ورود دام‌های واکسیناسیون نشده به زیستگاه‌های پیرامونی حیات وحش این پارک را از جمله عوامل تهدید کننده این ذخیره‌گاه دانست از مردم خواست همکاری بیشتری در این رابطه داشته باشند.

تیموری جمعیت حیات وحش پارک ملی گلستان در دهه پنجاه را بیش از ۱۸ هزار راس اعلام و اضافه کرد: امید است تداوم همراهی خوب مسوولان و دوستاران طبیعت و مردم بومی در حمایت از حیات وحش، باعث افزایش قابل توجه جمعیت گونه‌های جانوری این پارک در سال‌های آینده شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار