کارگاه های مقدماتی کارآموزی ویژه کارآموزان ورودی ۱۳۹۹ کانون وکلای دادگستری گلستان از صبح روز یکشنبه ۲۱ آذر در سالن ابن سینا دانشگاه آزاد اسلامی گرگان آغاز شد و عصر دوشنبه ۲۲ آذر به کار خود پایان داد.

اتمام کارگاه های مقدماتی کارآموزی کارآموزان کانون وکلای گلستان

به گزارش گلستان 24، کارآموزان در روز نخست این برنامه که با حضور رییس و اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان و روسای کمیسیون های کارآموزی و آموزش این کانون برگزار شد، علاوه بر آموزش گزارش نویسی، با مقررات انتظامی و قوانین و مقررات مرتبط با وکالت آشنا شدند.

رییس کانون وکلای دادگستری گلستان در این برنامه خطاب به کارآموزان وکالت گفت: به عنوان کارآموزان وکالت، قدر خود و لحظات کارآموزی و آنچه در این مدت می آموزید را بدانید؛ ضروری است تا مانند هر شغل دیگری، در این حرفه کسب تجربه کرده و اخلاق حرفه ای را رعایت کنید.

وی با بیان اینکه «وکیل نسبت به موکل، محاکم قضایی و دادگاه ها و کانون وکلا، مسئولیت دارد» ضمن اشاره به قوانین و مقررات انتظامی، به تشریح تخلفات انتظامی وکلا پرداخت.

در این برنامه همچنین رییس کمیسیون کارآموزی و اختبار کانون وکلای دادگستری گلستان ضمن تبریک به کارآموزان جدید، وکالت را حرفه ای مقدس و کانون وکلای دادگستری را کهن ترین نهاد مدنی کشور برشمرد و عنوان کرد: از امروز علاوه بر مسئولیت های اخلاقی و قانونی به عنوان شهروند به معنای عام، مسئولیت انتظامی و حرفه ای به عنوان عضوی از کانون وکلای دادگستری هم بر عهده شما خواهد بود لذا باید به عنوان وکیل دادگستری به نظامات قانونی و مقامات رسمی احترام گذاشته و در دفاع از حقوق عامه به معنای اعم و دفاع از حقوق موکل به معنای اخص گام بردارید.

دکتر «علی طالع زاری» با بیان اینکه «استقلال وکیل در گرو استقلال نهاد وکالت است» افزود: موجودیت وکیل متأثر از موجودیت نهاد وکالت است لذا باید پاسدار استقلال و موجودیت این نهاد مقدس باشیم و دوام و قوام حرفه‌ ای خود را جدا از نهاد وکالت ندانیم.

وی با اشاره به هجمه های علیه نهاد وکالت، اظهار کرد: مدتی است که نهاد وکالت تحت فشارها و تهدیداتی است که استقلال و موجودیت این نهاد را نشانه رفته و راهبرد حفظ انسجام و وحدت می تواند باعث برون رفت از این بحران ها شود.

«طالع زاری» بیان کرد: کمسیون کارآموزی در صدد است به بهترین نحو به وظایف خود در قبال کارآموزان وکالت عمل نماید و از نظر ما آموزش مهم‌ترین رکن در فرآیند کارآموزی می باشد، از این رو کارگاه تخصصی دو روزه در ۶ عنوان برای شما در نظر گرفته شده است که طی دو روز اساتید با رویکرد عملی مباحث را به شما ارائه خواهند داد.

گفتنی است، کارآموزان جدید وکالت در روز دوم این کارگاه، ضمن آشنایی با اخلاق حرفه ای در وکالت، با نحوه تنظیم وکالتنامه و وظایف خود در دوران کارآموزی آشنا شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار