عضو کانون وکلای دادگستری گلستان:

عضو هیات مدیره کانون وکلای استان گلستان گفت: با اجرائی شدن لایخه استقلال کانون وکلا و حذف ازمون وکالت از این کانون منجر به سوری شدن وکالت در کشور می شود.

اجرائی شدن لایحه حذف آزمون از کانون وکلا مساوی با سوری شدن وکالت است

حمید رضا مومن در گفتگو ی اختصاصی به خبرنگار گلستان 24 اظهار کرد: با اجرائی شدن لایحه استقلال کانون وکلا که به نوعی حق تربیت کارآموز و ارائه پروانه وکالت را از کانوان های وکلا می گیرد منجر به سوری شدن کانون وکلا و حذف پذیرش کارآموزان وکالت از این کانون است که هر دوی این اتفاقات برای وضعیت وکالت کشور تاسف بار است.

وی افزود: این به آن معنا است که چنانچه مجلس به این طرح رای بدهد، فارغ التحصیلان حقوق را که تعداد آنها نیز کم نیست به وکلای بیکار تبدیل خواهیم کرد.

مومن ادامه داد: دود اجرائی شدن این طرح بی شک به چشم مردم خواهد رفت چراکه وقتی نمی دانند وکبل مورد نظر از چه فیلتر هایی برای کسب پروانه وکالت عبور کرده و نادانسته به وی مراجعه میکنند نه فقط با وکیل خاذقی برای موفقیت در پرونده روبرو نیستند که با پرداخت حق وکاله ها که در برخی مواقع رقم های چشمگیری است دچار ضرر و زیاد مادی نیز می شوند.

وی گفت: انتخاب و پرورش و تربیت وکلا 70 سال است که بر عهده کانون وکلا است و حالا به اجرائی شدن این طرح حتی نمی تواند کارآموز تربیت کند .

مومن افزود: ما موافق این مساله هستیم که موتنع توسعه کسب و کار ها برداشته شود اما اینکه شغل وکالت در زمره کسب و کار قرار گیرد مساله  ای است که قابل پذیرش نیست و حتی دیوان عدالت اداری هم در رای خود شغل وکالت را به عنوان کسب و کار قبول نکرد چرا که پای حقوق مردم در میان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار