نماینده ولی فقیه در گلستان:

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: محبت عمیق قاطبه مسلمانان به اهل بیت پاک و مطهر پیامبر (ص) همواره یکی از ارکان وحدت امت اسلامی به شمار می رود.

محبت به اهل بیت(ع) یکی از ارکان وحدت امت اسلامی است

به گزارش گلستان 24، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در پی سخنان اخیر امام جمعه اهل سنت آزادشهر پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَیتِ وَیُطَهِّرَکُم تَطهیرً

اعتقاد قلبی و محبت عمیق قاطبه مسلمانان به اهل بیت پاک ومطهر پیامبر (ص) همواره یکی از ارکان وحدت امت اسلامی به شمار رفته و عالمان و اندیشمندان شیعه و سنی در طول تاریخ برآن پای فشرده اند و تمسک به این حبل متین را راه نجات امت اسلامی دانسته اند.

درود و سلام خداوند بر صاحبان فکر و اندیشه که علیرغم اختلاف مذهبی در مقابل هتاکان و مهاجمان به این ثقل الهی صف واحدی تشکیل داده و از این بنیان مرصوص جانانه دفاع کرده و می کنند.

خدای متعال را شاکریم که بار دیگر این اتفاق و همدلی پس از سخنان تلخ و ناگوار و غیرقابل تحمل امام جمعه اهل سنت آزاد شهر که باعث جریحه دار شدن احساسات پاک میلیون ها شیعه و سنی شد تجلی پیدا کرده و بسیاری از عالمان بزرگوار اهل سنت در برابر آن موضع گرفتند به گونه ای که خود او هم ناچار به توضیح و عذر خواهی شد.

اینجانب ضمن تشکر از عموم ملت ایران و علمای دلسوز که با ابراز احساسات و عواطف خویش بار دیگر وفاداری و ارادت خود را به خاندان پاک و مطهر پیامبر (ص) نشان دادند، از همگان استدعا دارم هوشیاری خود را در این شرایط حساس حفظ نموده و با درنظر گرفتن مصالح امت اسلامی و منافع ملی مراقب نقشه های شوم و منافقانه دشمنان اسلام و قرآن و ملت ایران باشند تا مبادا آنان این حادثه ناگوار را مستمسکی برای اجرای توطئه های خویش کند و به عموم علاقمندان و پیروان اهل بیت (علیهم السلام) اطمینان می دهم دستگاه های مسئول در حال پیگیری و برخورد متناسب با این اقدام تفرقه افکنانه و خطرناک هستند.

به نظر اینجانب این حادثه به وضوح ثابت کرد که سیاست تقریب و وحدت امت اسلامی که برگرفته از آموزه های اهل بیت (علیهم السلام) و ملهم از اندیشه های امام راحل عظیم الشان (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، از ضرورت های عصر حاضر و بسیار هوشمندانه بوده و می بایست بیش از پیش تقویت گردد.

همانگونه که امیرالمومنین علی (ع) فرمود: " لَیْسَ رَجُلٌ فَاعْلَمْ أَحْرَصَ عَلَی جَمَاعَةِ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ (ص) وَ أُلْفَتِهَا مِنِّی أَبْتَغِی بِذَلِکَ حُسْنَ الثَّوَابِ وَ کَرَمَ الْمَآبِ " پس بدان هیچکس به وحدت امت محمد (ص) و انس و الفت آنان با یکدیگر از من حریص تر نیست، من در این کار پاداش نیک و سرانجام شایسته را از خدا طلب می کنم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار