موانع همدلی با ملت از سوی دولت مردان، بازی های جناحی و گروه گرایی است که ملت را رنج می دهد. دولتمران نیز نباید در تصمیمات خود از ملت عبور کنند. بالاترین وظیفه ما، بودن در حول محور ولایت فقیه است.

صفر علی اخلی: بازی های جناحی و گروه گرایی، مانع همدلی دولت با ملت است

صفر علی اخلی، معاون اداری مالی سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، در توضیح همدلی و هم زبانی ملت و دولت و شعار امسال می گوید: حضرت آقا با بیان این شعار، خواستند وحدت کلمه را با یک الفت بیشتر در جامعه مورد تاکید قرار دهد. ایشان خواستند این همدلی و هم زبانی،  یک وحدت عاطفی، اجتماعی و عملی باشد. در این وحدت آقا با تدبیر ویژه ای فرمودند ملت و دولت ، همدلی و هم زبانی. نفرمودند دولت با ملت و یا ملت با دولت. یکی را تابع دیگری نکردند، بلکه یک جاده دو طرفه را برای نیل به وحدت نشان دادند.

وی معتقد است وحدت برای حفظ یک سری از ارزش ها و آرمان ها و همدلی و همزبانی برای حفظ این ارزش ها و آرمان ها است. در واقع حضرت آقا امسال، محبت مجددی بین ملت و دولت مردان از مجموعه سه قوه، ترویج کردند و این نکته بسیار مهم بود.

اخلی با بیان این که برای شناخت راهکار های تحقق این شعار، باید موقعیت ایران را در داخل و خارج از کشور بشناسیم، می گوید: در داخل کشور امروز شاهد این همه رشد و ترقی نظام، در مقایسه با زمان طاغوت هستیم. در جهان امروز به عنوان یک کشور مسلمان، الگوی کشور های اسلامی هستیم. الگوی مسلمانان انقلابی دنیا و همچنین الگوی پیشرفت علم و تکنولوژی برای همه کشور های در حال توسعه و عدم تعهد منطقه و جهان هستیم. ما الگوی مقاومت هستیم در مقابل نظم نوین ظلم جهانی. با توجه به این شرایطی که ما داریم، راهکار تحقق شعار سال، چیزی جز دانایی ملت، معرفت پیدا کردن ملت به دین و فرهنگ اصیل خود نیست. برای تحقق این شعار، همه دولت مردان باید مایه امید ملت باشند و ملت هم قدر شناس خادمان خود باشند.

شعار سال

صفر علی اخلی با اعتقاد به این که در درون کشور نقد به یکدیگر باید دلسوزانه و نه تخریب گرایانه باشد، می گوید: این نقد سازنده باعث بیشتر شدن الفت بین دولت و ملت می شود. دولت هم باید به فکر رفاه ملت خود باشند و  به مبانی که امام راحل (ره) و شهدای عزیز به جا مانده و امروز مقام معظم رهبری بر آن ها تاکید دارد، عنایت بیشتری داشته باشند.

وی تاکید می کند که موانع همدلی با ملت از سوی دولت مردان، بازی های جناحی و گروه گرایی است که ملت را رنج می دهد. وی ادامه می دهد: تا به حال هم همیشه دیدیم که هر گاه دولت ها به این سمت و سو کشیده شده اند، ملت در انتخابات ها رای خود را از آن ها گرفته اند.

صفر علی اخلی

اخلی می گوید: « دولتمران نیز نباید در تصمیمات خود از ملت عبور کنند. صرفا چون آمریکا و قدرت های جهان باید از ما خوششان بیاید، نباید با این نگاه بیرونی، از ملت بگذریم. ملت خواسته ها و آرمان های مشخصی دارد. با این آرمان ها و خواسته ها، ملت ایران امروز، الگوی جهان شده است. قدر شناسی ملت زمانی است که آرمان های او گرامی داشته شود.» وی تاکید می کند کف از طرف ملت هم اگر جمعی، قدرناشناس زحمات دولتمردان در مجموعه سه قوه و خدمات گزاران کشور باشند و ملت حضور قدر شناسانه در صحنه های ملی  و جهانی نداشته باشد، مانع تحقق این شعار خواهد بود.

معاون اداری مالی سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید به این که ما نگاه نکنیم که در کشور چه مشکلاتی داریم، می گوید:  انسان اگر در بهترین شرایط رفاهی باشد، باز هم مشکلاتی دارد. بنابر این اگر فکر کنیم جامعه بدون مشکلی خواهیم داشت، امر نا معقولی است. اگر بخواهیم هم به جامعه بنگریم و هم به خودمان، هم به درون و هم بیرون، بالاترین وظیفه ما، بودن در حول محور ولایت فقیه است. امام راحل فرمودند پشتیبان ولی فقیه باشد تا آسیبی به مملکت شما نرسد و این اثبات شد.

وی در ادامه می گوید: « امروز مهمترین حرکت دولت و ملت همین امر است. پیروی از ولایت فقیه را عمل کنیم. نه مانند برخی، فقط زبانی باشد. آن ها کلام را جاری می کنند تا ملت را در صحنه نگه دارند. این اشتباه است. زیرا ملت این را می فهمد. ملت باید تابع رهبری بودن را باور کند . امروز هیچ خورشیدی برای ملت پشت ابرها نمانده است. صراط مستقیم نظام ما، امروز تابعیت از ولایت فقیه است و همه مردم و همه مسئولین کشور، امروز باید در این راه قدم بردارند و انشاالله خداوند با عنایت امام زمان (عج) این مقدار مشکلاتی هم که در کشور وجود دارد را پاک گرداند و زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم شود انشاالله.

ارسال نظر

  • سین جیم
    0

    دولت ریش این مزاکرات رو گرفته ول کن نیست. این همه مشکل داریم تو کشور. دولت عزیز، ول کن بیا برس به مشکلات مردم خواهشا

  • حسین صفرخانی
    0

    سخنان استادبزرگوارم جناب صفرعلی اخلی بسیار منطقی و روشنفکرانه است.

آخرین اخبار