رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد؛

رئیس کل دادگستری گلستان گفت : دوشنبه هفته آینده هیاتی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برای بررسی میدانی و کارشناسی پتروشیمی گلستان به گرگان خواهند آمد.

سفر هیاتی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی به گلستان

به گزارش گلستان 24 حیدر آسیابی، شامگاه شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری با موضوع دستاورد‌های سفر ۲۵آذر رئیس قوه قضاییه به گلستان گفت: این سفر هم از حیث ترکیب اعضای شورایعالی قضایی که همه حضور داشتند و هم از نظر توزیع شهرستانی، کامل و جامع بود.

وی افزود:ردر این سفر و نشست‌های مختلف با فعالان اقتصادی، اقشار مردم و شورای اداری، همه مشکلات عمده و اساسی استان در حوزه‌های اجرایی و قضایی مطرح و دستوراتی صادر شد.

وی افزود: این سفر در مجموع، یکصد و ۵۰میلیارد تومان دستاورد مالی برای استان به همراه داشت.

رئیس کل دادگستری گلستان اضافه کرد: در این سفر، موضوع لایروبی خلیج گرگان و ترک فعل‌ها در این مورد و همچنین موانع بانکی پیش روی رونق تولید، مطرح، پیگیری و دستورات لازم صادر شد.

آسیابی با بیان اینکه ۲پرونده کثیرالشاکی پتروشیمی گلستان و موج‌های آبی گنبدکاووس نیز در سفر حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای مطرح و بررسی شد، خاطرنشان کرد: در موضوع پتروشیمی، رئیس قوه قضاییه همه اختیارات خود را به رئیس کل دادگستری استان تفویض و تاکید کرد که هدف باید راه اندازی این طرح و همه اقدامات باید در این راستا باشد.

وی گفت: با رایزنی‌های سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، قرار است دوشنبه هفته آینده هیئتی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برای بررسی میدانی و کارشناسی پتروشیمی گلستان به گرگان بیایند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: بر اساس برآورد کارشناسان، برای راه اندازی مرحله نخست این طرح، دست کم ۴۰۰میلیارد تومان نیاز است.

آسیابی افزود: در جلسه‌های کارشناسی، وضعیت طرح، اعتبارات و سرمایه گذاری مورد نیاز برای راه‌اندازی این طرح بررسی خواهد شد.

وی تاکید کرد: همزمان با رفع موانع حقوقی، تلاش ما بر خروج طرح از رکود طی ۲ماه آینده و از سر گرفتن کار‌های عمرانی است تا در آینده نزدیک شاهد راه اندازی مرحله نخست این طرح باشیم و پس از آن با سرمایه گذاری لازم این طرح به چرخه کامل تولید برسد.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه به وضعیت پرونده موج‌های آبی گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: در این پرونده، هم راه اندازی طرح گردشگری و هم تحویل واحد‌های تجاری آن جزء تاکیدات رئیس دستگاه قضا است.

آسیابی ادامه داد: در جلسه‌ای که با شاکیان این پرونده داشتیم مقرر شد که خود مجری، این طرح را به انجام برساند ولذا متهم پرونده با قرار وثیقه و تحت نظر آزاد است و یک سال به او مهلت داده شد تا به همه تعهداتش عمل کند.

وی افزود: در غیر اینصورت با مجوزی که از سوی رئیس قوه قضاییه داریم، دادگاه ویژه‌ای خارج از تشریفات قانونی و قواعد دادرسی، تشکیل و واگذاری طرح به سرمایه گذار دیگر تعیین تکلیف می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه به یکهزار و ۹۰۵درخواست مردمی از رئیس قوه قضاییه و همراهان در سفر به استان اشاره کرد و گفت: در همان روز سفر، درخواست‌هایی که مرتبط با قوه بود، ثبت و پیامک به افراد ارسال شد.

آسیابی افزود: تا کنون حدود یکهزار فقره از نامه ها، تعیین تکلیف شده و بقیه نیز در دست بررسی است.

وی همچنین درباره پیشنهاد رئیس قوه قضاییه مبنی بر تشکیل کارگروهی استانی برای احصاء، اولویت بندی و رسیدگی به مسائل، گفت: با هماهنگی استاندار، این کارگروه به دبیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تشکیل شد.

رئیس کل دادگستری گلستان همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۴هزار و ۶۰۰رای جایگزین حبس در استان صادر شده است، گفت: این احکام شامل جرائم سبک که قانون اجازه داده است می‌شود و به دنبال آن هستیم که به حداکثر ممکن برسانیم.

آسیابی در پایان، شورای حل اختلاف گلستان را از حیث عملکرد بین ۵استان برتر کشور دانست و افزود: بیش از ۴۰درصد پرونده‌های ورودی به این شورا با صلح و سازش خاتمه می‌یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار