رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با نظر شاکیان پرونده ، یک سال به مجری طرح موج های آبی گنبدکاووس برای تکمیل آن فرصت داده شد .

مهلت یک ساله به مجری طرح موج های آبی گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: رئیس قوه قضاییه در سفر به استان دو پرونده کثیرالشاکی پتروشیمی گلستان و موج‌های آبی گنبدکاووس را به صورت ویژه پیگیری کرد و تمام اختیارات قضایی مورد نیاز به دادگستری استان اعطا شد تا این دو پرونده به سرانجام برسد.

حیدر آسیابی افزود: برای بررسی وضعیت طرح موج‌های آبی در شهرستان گنبدکاووس حضور یافته و در نشست‌های جداگانه با شاکیان و متهم پرونده و بازدید از محل اجرای طرح که در مجموع حدود ۶ ساعت طول کشید راهکار‌های برون رفت از وضعیت فعلی این طرح بررسی شد.

آسیابی با تاکید بر این که هدف قوه قضاییه، راه اندازی این طرح است، گفت: اگر تکمیل طرح، از طریق خود مجری اتفاق بیفتد ما استقبال می‌کنیم و حمایت قضایی لازم برای این که مجری طرح بتواند به تعهدات خود عمل کند انجام می‌دهیم.

حیدر آسیابی افزود: خود شاکیان هم در جلسه امروز در دادگستری گنبدکاووس نظرشان این بود که به مجری طرح برای تکمیل طرح مهلت داده شود.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: اگر در مهلت قانونی که به مجری طرح اعطا می‌کنیم، طرح تکمیل نشود با اختیاراتی که رئیس قوه قضاییه به دادگستری استان اعطا کرده است دادگاه ویژه‌ای تعیین خواهد شد تا این پرونده به عنوان یک پرونده خاص تعیین تکلیف و حق شکات پرداخت شود.

آسیابی ادامه داد: با نظر شاکیان و پس از بازدید از ساختمان نیمه کاره طرح، به مجری طرح یک سال برای تکمیل آن فرصت داده شد و در این مدت رئیس دادگستری و دادستان گنبد وضعیت پیشرفت طرح را به صورت مستمر رصد می‌کند و ما نیز هر سه ماه یک بار از محل ساخت طرح بازدید و نظارت می‌کنیم تا بتوانیم طی یکسال شاهد بهره برداری طرح باشیم.

پرونده موج‌های آبی گنبدکاووس نزدیک به ۳۰۰ شاکی دارد. در این پرونده شاکیان به امید تحویل مغازه در این طرح تفریحی، گردشگری، سهام خریدند، اما پس از گذشت نزدیک به ۹ سال این طرح همچنان نیمه کاره مانده است.

پرونده پتروشیمی گلستان و موج‌های آبی گنبدکاووس دو پرونده کثیرالشاکی بودند که در سفر رئیس قوه قضاییه به استان به صورت ویژه بررسی و از سوی حجت الالسلام محسنی اژه‌ای اختیارات ویژه به دادگستری استان برای پیگیری آن‌ها داده شد.

رئیس کل دادگستری گلستان چند روز پیش نیز از محل پتروشیمی بازدید و از تلاش برای خروج از رکورد این پروژه درآینده نزدیک خبر داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار